‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v8n2.804 |
Resumo: | Frédéric Bonnaud has been director of the Cinémathèque française since 2016. Before that, he was a journalist and film critic. During the interview conducted on January 20, 2021 at the Cinémathèque, Frédéric Bonnaud spoke of his relationship with this institution, cinema and cinephilia. Generous and optimistic, he addressed the projects and challenges of the Cinémathèque française for the coming years, while reflecting on the particular situation of crisis that the professions linked to cinema are going through. |
id |
RCAP_35e56ca1d4abed081b9693445f65b32e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:aim.org.pt/ojs/:article/804 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française'Para mim, o importante é o público': Entrevista com Frédéric Bonnaud, diretor da Cinémathèque françaiseFrédéric BonnaudCinémathèque françaiseCOVID-19film digitalizationexhibitionshistory of cinemaFrédéric BonnaudCinémathèque françaiseCOVID-19digitalização de filmesexposiçõeshistória do cinemaFrédéric Bonnaud has been director of the Cinémathèque française since 2016. Before that, he was a journalist and film critic. During the interview conducted on January 20, 2021 at the Cinémathèque, Frédéric Bonnaud spoke of his relationship with this institution, cinema and cinephilia. Generous and optimistic, he addressed the projects and challenges of the Cinémathèque française for the coming years, while reflecting on the particular situation of crisis that the professions linked to cinema are going through.Frédéric Bonnaud es director de la Cinemateca Francesa desde 2016. Antes de eso, fue periodista y crítico de cine. Durante la entrevista realizada el 20 de enero de 2021 en una Cinemateca Francesa vacía de espectadores y privada del sonido de sus proyectores, Frédéric Bonnaud habló de su relación con esta institución, el cine y la cinefilia. Generoso y optimista, abordó los proyectos y retos de la Cinemateca Francesa para los próximos años, reflexionando al mismo tiempo sobre la particular situación de crisis que atraviesan las profesiones vinculadas al cine.Frédéric Bonnaud est directeur de la Cinémathèque française depuis 2016. Avant cela, il était journaliste et critique de cinéma. Lors de l'entretien réalisé le 20 janvier 2021 dans une Cinémathèque française vide de spectateurs et privée du son de ses projecteurs, Frédéric Bonnaud a évoqué son rapport à cette institution, au cinéma et à la cinéphilie. Généreux et optimiste, il a abordé les projets et les défis de la Cinémathèque française pour les années à venir, réfléchissant par la même occasion à la situation particulière de crise que traversent les professions liées au cinéma.Frédéric Bonnaud é diretor da Cinémathèque française desde 2016. Antes disso, foi jornalista e crítico de cinema. Durante a entrevista realizada a 20 de Janeiro de 2021 numa Cinémathèque française vazia de espectadores e privada do som dos seus projetores, Bonnaud falou da sua relação com essa instituição, o cinema e a cinefilia. Generoso e otimista, abordou os projetos e desafios da Cinémathèque française para os próximos anos, refletindo, ao mesmo tempo, sobre a particular situação de crise que as profissões ligadas ao cinema estão a atravessar. AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2021-07-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v8n2.804https://doi.org/10.14591/aniki.v8n2.804Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 8 No 2 (2021): Materiality in Portuguese Cinema: aesthetics, practices and techniques; 235-255Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 8 n. 2 (2021): Materialidades no cinema português: estéticas, práticas e técnicas; 235-2552183-175010.14591/aniki.v8n2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/804http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/804/444Direitos de Autor (c) 2021 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRobert-Gonçalves, Mickaël2024-01-26T02:03:26Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/804Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:22.734935Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française 'Para mim, o importante é o público': Entrevista com Frédéric Bonnaud, diretor da Cinémathèque française |
title |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française |
spellingShingle |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française Robert-Gonçalves, Mickaël Frédéric Bonnaud Cinémathèque française COVID-19 film digitalization exhibitions history of cinema Frédéric Bonnaud Cinémathèque française COVID-19 digitalização de filmes exposições história do cinema |
title_short |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française |
title_full |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française |
title_fullStr |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française |
title_full_unstemmed |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française |
title_sort |
‘For me, the important thing is the audience’: Interview with Frédéric Bonnaud, director of Cinémathèque française |
author |
Robert-Gonçalves, Mickaël |
author_facet |
Robert-Gonçalves, Mickaël |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Robert-Gonçalves, Mickaël |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Frédéric Bonnaud Cinémathèque française COVID-19 film digitalization exhibitions history of cinema Frédéric Bonnaud Cinémathèque française COVID-19 digitalização de filmes exposições história do cinema |
topic |
Frédéric Bonnaud Cinémathèque française COVID-19 film digitalization exhibitions history of cinema Frédéric Bonnaud Cinémathèque française COVID-19 digitalização de filmes exposições história do cinema |
description |
Frédéric Bonnaud has been director of the Cinémathèque française since 2016. Before that, he was a journalist and film critic. During the interview conducted on January 20, 2021 at the Cinémathèque, Frédéric Bonnaud spoke of his relationship with this institution, cinema and cinephilia. Generous and optimistic, he addressed the projects and challenges of the Cinémathèque française for the coming years, while reflecting on the particular situation of crisis that the professions linked to cinema are going through. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-12 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.14591/aniki.v8n2.804 https://doi.org/10.14591/aniki.v8n2.804 |
url |
https://doi.org/10.14591/aniki.v8n2.804 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/804 http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/804/444 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 8 No 2 (2021): Materiality in Portuguese Cinema: aesthetics, practices and techniques; 235-255 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 8 n. 2 (2021): Materialidades no cinema português: estéticas, práticas e técnicas; 235-255 2183-1750 10.14591/aniki.v8n2 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137060469080064 |