How to help students work more efficiently in groups

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Startseva, Inga
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/30157
Resumo: The present study focuses on the use of group work among young learners of English at a primary school in Lisbon and examines its efficiency. The research presents the teachers’ and learners’ attitudes towards group work, considers different group formations and studies the importance of following group rules. Moreover, it examines the effectiveness of instructions during group work. The study involved the use of questionnaires for sixteen learners and twenty teachers, observations of learners, and teachers, learners’ self-assessment, observation grids and a learning journal. As the study was implemented, my approach to group work changed considerably. Results show that group work can be of great importance for young learners to achieve and obtain better results when working together, creating a friendly atmosphere in which they freely express themselves in English.
id RCAP_37995572fdaa6430a722b2e43fa69e33
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/30157
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling How to help students work more efficiently in groupsGroup workGroup compositionGroup work rulesGiving instructionsAttitudes towards group worktrabalho em grupoComposição de grupoRegras de trabalho em grupo, instruçõesAtitudes em relação ao trabalho em grupoDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências SociaisThe present study focuses on the use of group work among young learners of English at a primary school in Lisbon and examines its efficiency. The research presents the teachers’ and learners’ attitudes towards group work, considers different group formations and studies the importance of following group rules. Moreover, it examines the effectiveness of instructions during group work. The study involved the use of questionnaires for sixteen learners and twenty teachers, observations of learners, and teachers, learners’ self-assessment, observation grids and a learning journal. As the study was implemented, my approach to group work changed considerably. Results show that group work can be of great importance for young learners to achieve and obtain better results when working together, creating a friendly atmosphere in which they freely express themselves in English.O presente estudo centra-se no uso do trabalho em grupo com alunos de inglês numa escola primária de Lisboa e examina a sua eficácia. A pesquisa apresenta as atitudes dos professores e dos alunos em relação ao trabalho em grupo, considera diferentes formações grupais e estuda a necessidade de seguir as regras do trabalho em grupo. Além disso, examina a eficácia das instruções durante o trabalho em grupo. O estudo envolveu o uso de questionários para dezesseis alunos e vinte professores, observações dos mesmos, auto-avaliação dos alunos, grelhas de observação e um jornal de aprendizagem. À medida que o estudo foi implementado, a abordagem ao trabalho em grupo mudou consideravelmente. Os resultados mostram que o trabalho em grupo pode ter uma grande importância para os alunos alcançarem e obterem melhores resultados quando trabalham juntos, criando uma atmosfera amigável em que se expressam livremente em inglês.Leslie, CarolynCeia, CarlosRUNStartseva, Inga2021-01-15T01:30:25Z2018-01-152017-09-282018-01-15T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/30157TID:201831740enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:16:39Zoai:run.unl.pt:10362/30157Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:29:25.634866Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv How to help students work more efficiently in groups
title How to help students work more efficiently in groups
spellingShingle How to help students work more efficiently in groups
Startseva, Inga
Group work
Group composition
Group work rules
Giving instructions
Attitudes towards group work
trabalho em grupo
Composição de grupo
Regras de trabalho em grupo
, instruções
Atitudes em relação ao trabalho em grupo
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociais
title_short How to help students work more efficiently in groups
title_full How to help students work more efficiently in groups
title_fullStr How to help students work more efficiently in groups
title_full_unstemmed How to help students work more efficiently in groups
title_sort How to help students work more efficiently in groups
author Startseva, Inga
author_facet Startseva, Inga
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Leslie, Carolyn
Ceia, Carlos
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Startseva, Inga
dc.subject.por.fl_str_mv Group work
Group composition
Group work rules
Giving instructions
Attitudes towards group work
trabalho em grupo
Composição de grupo
Regras de trabalho em grupo
, instruções
Atitudes em relação ao trabalho em grupo
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociais
topic Group work
Group composition
Group work rules
Giving instructions
Attitudes towards group work
trabalho em grupo
Composição de grupo
Regras de trabalho em grupo
, instruções
Atitudes em relação ao trabalho em grupo
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociais
description The present study focuses on the use of group work among young learners of English at a primary school in Lisbon and examines its efficiency. The research presents the teachers’ and learners’ attitudes towards group work, considers different group formations and studies the importance of following group rules. Moreover, it examines the effectiveness of instructions during group work. The study involved the use of questionnaires for sixteen learners and twenty teachers, observations of learners, and teachers, learners’ self-assessment, observation grids and a learning journal. As the study was implemented, my approach to group work changed considerably. Results show that group work can be of great importance for young learners to achieve and obtain better results when working together, creating a friendly atmosphere in which they freely express themselves in English.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-28
2018-01-15
2018-01-15T00:00:00Z
2021-01-15T01:30:25Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/30157
TID:201831740
url http://hdl.handle.net/10362/30157
identifier_str_mv TID:201831740
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137920041353216