The dynamics of internationalization of Larus
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7911 |
Resumo: | The design adds value to any product, namely in the phases of the design of the products, of the valorization of the brand and of the antecipation of the market needs. This paper aims to present the Larus, a Portuguese company of street furniture that has become an international reference since it has been distinguished with the most prestigious design awards, as well as to demonstrate the enormous importance of the knowledge of the language and the culture of the target market in all the stages of the preparation of a product, namely the project design, production and marketing. |
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The dynamics of internationalization of LarusA dinâmica de internacionalização da LarusThe design adds value to any product, namely in the phases of the design of the products, of the valorization of the brand and of the antecipation of the market needs. This paper aims to present the Larus, a Portuguese company of street furniture that has become an international reference since it has been distinguished with the most prestigious design awards, as well as to demonstrate the enormous importance of the knowledge of the language and the culture of the target market in all the stages of the preparation of a product, namely the project design, production and marketing.O design adiciona valor a qualquer produto, nas fases do desenho de produtos, da valorização da marca e da antecipação de necessidades do mercado. O presente texto visa apresentar a Larus, uma empresa portuguesa de mobiliário urbano de referência internacional, que tem vindo a ser agraciada com os mais prestigiados prémios de design, bem como demonstrar a enorme importância do conhecimento da Língua e da Cultura do mercado-alvo em todas as fases de elaboração de um produto, designadamente o design do projecto, o seu fabrico e a sua comercialização.UA Editora2015-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7911https://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7911RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; No 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 75-85RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; Núm. 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 75-85RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; No 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 75-85RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; n.º 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 75-852183-46950870-1547reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rual/article/view/7911https://proa.ua.pt/index.php/rual/article/view/7911/5633Pereira, Pedro Martinsinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-05-26T09:46:38Zoai:proa.ua.pt:article/7911Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:56:07.052127Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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