Sensory marketing: in optimizing of the tourism experience
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v0i29.1714 |
Resumo: | This paper examines the importance of the five senses in the elaboration of tourist experience in a specific context, namely on Eco-parque Pia do Urso in the municipality of Batalha. In order to meet this goal, an exploratory approach was used. Semi-structured interviews were conducted with local stakeholders and Batalha Municipal Council. The results suggest that the use of the five senses allows to Aldeia Pia do Urso differentiate itself from other touristic context. However, it was verified that the local stakeholders do not plan or manage the use of the five senses in their establishments, and that the municipality of Batalha does not invest in the development of multisensory activities designed for visitors of the Park. The paper ends with some contributions to the development of Aldeia Pia do Urso. |
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Sensory marketing: in optimizing of the tourism experienceMarketing sensorial: na otimização da experiência turísticaThis paper examines the importance of the five senses in the elaboration of tourist experience in a specific context, namely on Eco-parque Pia do Urso in the municipality of Batalha. In order to meet this goal, an exploratory approach was used. Semi-structured interviews were conducted with local stakeholders and Batalha Municipal Council. The results suggest that the use of the five senses allows to Aldeia Pia do Urso differentiate itself from other touristic context. However, it was verified that the local stakeholders do not plan or manage the use of the five senses in their establishments, and that the municipality of Batalha does not invest in the development of multisensory activities designed for visitors of the Park. The paper ends with some contributions to the development of Aldeia Pia do Urso.Este artigo analisa a importância do uso dos sentidos na elaboração de experiências turísticas associado a um contexto específico, nomeadamente o Eco-parque Pia do Urso, no concelho da Batalha. Para dar resposta a este objetivo utilizou-se uma abordagem exploratória. Foram realizadas entrevistas semiestruturadas aos agentes da oferta existentes na Aldeia Pia do Urso e à Câmara Municipal da Batalha. Os resultados do estudo, sugerem que o uso dos sentidos permite à Aldeia Pia do Urso diferenciar-se de tanto outros contextos turísticos. Contudo, verificou-se que os agentes da oferta não planeiam nem gerem o uso dos sentidos nos seus estabelecimentos, e que a Câmara Municipal da Batalha não aposta no desenvolvimento de atividades multissensoriais direcionadas aos visitantes do Parque. O artigo termina com algumas considerações para o desenvolvimento da Aldeia Pia do Urso.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2018-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v0i29.1714oai:proa.ua.pt:article/1714Journal of Tourism & Development; No 29 (2018); 137-149Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 29 (2018); 137-1492182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/1714https://doi.org/10.34624/rtd.v0i29.1714https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/1714/1384https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessMateiro, Bárbara2022-09-26T10:56:25Zoai:proa.ua.pt:article/1714Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:16.728570Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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