Empresas no Facebook: o caso da TMN e da Optimus
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/ilcj.v2i1.14890 |
Resumo: | Social Media Marketing is a concept used nowadays by several companies, as a way to guarantee a stronger online presence and so being closer to the growing virtual communities, where many of their clients are, and also where a large amount of potencial clients can be. One of the purposes of this study consists in evaluating the communication strategies of two Portuguese trademarks, looking to know in which way they divulge their products, in which way they try to conquer new clients or improve their social networking relations. Another purpose of this study is to understand and compare the usage of social media, based on the specific study of the Facebook platform, concerning two mobile telecommunications operators, TMN and Optimus. To this intent, a qualitative and quantitative analysis has been developed, regarding the interactions on the profile pages of each of these brands, on Facebook. The results reveal a disparity on the degree of interaction of each brand, indicating different strategies. The first case reveals a wrong approach, according to specialists, while the second case shows an example of good practices in social media marketing. |
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Empresas no Facebook: o caso da TMN e da OptimusSocial Media Marketing is a concept used nowadays by several companies, as a way to guarantee a stronger online presence and so being closer to the growing virtual communities, where many of their clients are, and also where a large amount of potencial clients can be. One of the purposes of this study consists in evaluating the communication strategies of two Portuguese trademarks, looking to know in which way they divulge their products, in which way they try to conquer new clients or improve their social networking relations. Another purpose of this study is to understand and compare the usage of social media, based on the specific study of the Facebook platform, concerning two mobile telecommunications operators, TMN and Optimus. To this intent, a qualitative and quantitative analysis has been developed, regarding the interactions on the profile pages of each of these brands, on Facebook. The results reveal a disparity on the degree of interaction of each brand, indicating different strategies. The first case reveals a wrong approach, according to specialists, while the second case shows an example of good practices in social media marketing.O conceito de Social Media Marketing é atualmente aplicado por diversas empresas, como forma de garantir uma maior presença online e assim estarem mais próximas das crescentes comunidades virtuais, onde se encontram muitos dos seus já clientes e também uma grande quantidade de potenciais clientes. Um dos objetivos deste estudo consiste em avaliar as estratégias de comunicação de duas marcas de prestígio em Portugal, procurando conhecer de que forma divulgam os seus produtos, de que forma tentam conquistar novos clientes ou melhorar as suas redes de relacionamentos. Outra das propostas deste estudo é compreender e comparar o aproveitamento dos media sociais, a partir do estudo específico de uma destas plataformas, o Facebook, relativamente a duas operadores de telecomunicações móveis nacionais, a TMN e a Optimus. Para este efeito, desenvolveu-se uma análise quantitativa e qualitativa das interações presentes nas páginas de perfil de cada uma destas marcas, no Facebook. Os resultados obtidos revelam uma disparidade no grau de interação presente em cada uma das marcas, indiciando diferentes estratégias. O primeiro caso revela uma abordagem considerada errada pelos estudiosos do tema, enquanto a segunda constitui um exemplo de uma boa prática de social media marketing.Universidade de Aveiro2011-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ilcj.v2i1.14890oai:proa.ua.pt:article/14890Internet Latent Corpus Journal; Vol 2 No 1 (2011); 6-15Internet Latent Corpus Journal; Vol. 2 Núm. 1 (2011); 6-15Internet Latent Corpus Journal; Vol. 2 No 1 (2011); 6-15Internet Latent Corpus Journal; vol. 2 n.º 1 (2011); 6-151647-7308reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14890https://doi.org/10.34624/ilcj.v2i1.14890https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14890/10237Direitos de Autor (c) 2011 Internet Latent Corpus Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCaseiro, BrunoBarbosa, Rui2022-09-05T15:21:39Zoai:proa.ua.pt:article/14890Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:13:47.869865Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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