Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/6444 |
Resumo: | Social interactions, namely peer interactions, have been recognized as a facilitator factor for socio-cognitive development, knowledge aprehension, skills acquisition and school achievement. Contextualized studies showed that peer interaction is quite powerful when it is used in Maths classes. We will present the analysis of two cases from a research-action project (5th to 11th grade) which main goal is to promote peer interaction in the Maths class in order to implement pupils' socio-cognitive development, more positive attitudes towards Mathematics and their school achievement. The analysis of these cases underline the effectiveness of peer interaction according to the previous goals. |
id |
RCAP_4f6de80b372dfafb4c7bf6f3d7719059 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/6444 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticasInteracções entre paresMatemáticaTrabalho colaborativoApropriação de conhecimentos matemáticosDesenvolvimento de capacidades e competênciasSocial interactions, namely peer interactions, have been recognized as a facilitator factor for socio-cognitive development, knowledge aprehension, skills acquisition and school achievement. Contextualized studies showed that peer interaction is quite powerful when it is used in Maths classes. We will present the analysis of two cases from a research-action project (5th to 11th grade) which main goal is to promote peer interaction in the Maths class in order to implement pupils' socio-cognitive development, more positive attitudes towards Mathematics and their school achievement. The analysis of these cases underline the effectiveness of peer interaction according to the previous goals.Repositório da Universidade de LisboaCésar, Margarida2012-06-04T12:13:47Z19981998-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/6444spaUno, número 16, Número temático: La gestión de la clase de matemáticas1135-6308info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:48:14Zoai:repositorio.ul.pt:10451/6444Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:31:14.964502Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
title |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
spellingShingle |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas César, Margarida Interacções entre pares Matemática Trabalho colaborativo Apropriação de conhecimentos matemáticos Desenvolvimento de capacidades e competências |
title_short |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
title_full |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
title_fullStr |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
title_full_unstemmed |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
title_sort |
Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas |
author |
César, Margarida |
author_facet |
César, Margarida |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
César, Margarida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Interacções entre pares Matemática Trabalho colaborativo Apropriação de conhecimentos matemáticos Desenvolvimento de capacidades e competências |
topic |
Interacções entre pares Matemática Trabalho colaborativo Apropriação de conhecimentos matemáticos Desenvolvimento de capacidades e competências |
description |
Social interactions, namely peer interactions, have been recognized as a facilitator factor for socio-cognitive development, knowledge aprehension, skills acquisition and school achievement. Contextualized studies showed that peer interaction is quite powerful when it is used in Maths classes. We will present the analysis of two cases from a research-action project (5th to 11th grade) which main goal is to promote peer interaction in the Maths class in order to implement pupils' socio-cognitive development, more positive attitudes towards Mathematics and their school achievement. The analysis of these cases underline the effectiveness of peer interaction according to the previous goals. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998 1998-01-01T00:00:00Z 2012-06-04T12:13:47Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/6444 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/6444 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Uno, número 16, Número temático: La gestión de la clase de matemáticas 1135-6308 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134201521373184 |