Do Comandante Supremo das Forças Armadas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/16641 |
Resumo: | The President of the Portuguese Republic’s relation with the Armed Forces in the current political system is not confined to the vast legislative and constitutional set. As Chief of State and Supreme Commander of the Armed Forces, the President holds different powers. We develop an approach through the main concepts and themes that regulate the Armed Forces and National Defense, focusing the relations that involve the President directly. The attribution by inherence of the Supreme Command of the Armed Forces to the Chief of State, imposes a peculiar relation with the remainder sovereign institutions. The need to analyze the intermediate services as far as military and defense issues are concerned becomes necessary, in particular the role of the Military Cabinet – as a structure of direct support – and the High Council of National Defense – as an advisory body. |
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Do Comandante Supremo das Forças ArmadasPresidente da RepúblicaForças ArmadasComandante SupremoDefesa NacionalPortugalPresident of RepublicArmed ForcesSupreme CommanderNational DefencePrésident de la RépubliqueForces arméesCommandant SuprêmeDéfense NationaleDireitoThe President of the Portuguese Republic’s relation with the Armed Forces in the current political system is not confined to the vast legislative and constitutional set. As Chief of State and Supreme Commander of the Armed Forces, the President holds different powers. We develop an approach through the main concepts and themes that regulate the Armed Forces and National Defense, focusing the relations that involve the President directly. The attribution by inherence of the Supreme Command of the Armed Forces to the Chief of State, imposes a peculiar relation with the remainder sovereign institutions. The need to analyze the intermediate services as far as military and defense issues are concerned becomes necessary, in particular the role of the Military Cabinet – as a structure of direct support – and the High Council of National Defense – as an advisory body.La relation du Président de la République avec les forces armées dans le système politique actuel ne s'arrête pas avec les dispositions prévues dans le dispositif constitutionnel et législatif. Le Chef de l'État est donc titulaire de pouvoirs distincts sous les tâches sont assignées comme commandant suprême des forces armées. Nous avons développé une approche par clés et des concepts thématiques qui régissent les forces armées et la défense nationale, avec un accent particulier sur les relations qui concernent directement la figure du Président de la République. Donnant le Chef de l'État, par extension, le Commandement Suprême des Forces Armées, impose une relation particulière avec les autres organes de souveraineté. Avec respect des militaires et des questions de défense, émerge la nécessité de l'analyse de services intermédiaires, avec un accent particulier sur le rôle de la Maison Militaire, tandis que la structure de soutien direct et du Conseil Suprême de la Défense Nationale, tandis que l'organe consultatif.A relação do Presidente da República com as Forças Armadas no atual sistema político não se esgota nas disposições previstas no aparelho constitucional e legislativo. O Chefe de Estado é por isso detentor de poderes distintos ao abrigo das funções que lhe estão atribuídas enquanto Comandante Supremo das Forças Armadas. Desenvolvemos uma abordagem pelos principais conceitos e temáticas que regulam as Forças Armadas e a Defesa Nacional, com especial enfoque nas relações que envolvam diretamente a figura do Presidente da República. A atribuição ao Chefe do Estado, por inerência, do Comando Supremo das Forças Armadas, impõe uma relação peculiar com os restantes órgãos de soberania. No que concerne às questões militares e de defesa, emerge a necessidade de uma análise aos serviços intermédios, com especial destaque para o papel da Casa Militar, enquanto estrutura de apoio direto, e do Conselho Superior de Defesa Nacional, enquanto orgão consultivoFontes, JoséRUNCorreia, Eduardo Filipe Corrêa Rodrigues de Pereira2017-06-01T00:30:11Z2015-062015-06-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/16641TID:201020173porinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T03:53:44Zoai:run.unl.pt:10362/16641Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:23:23.256375Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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