Vídeos promocionais das Universidades no YouTube
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/ilcj.v1i1.14917 |
Resumo: | The presence of Universities on the Web became an increasing reality. Beyond online services and information, the streaming video and its recent exponential growth on the Web, became a great opportunity for institutions to promote themselves effectively and globally. This study aims to evaluate the audiovisual presence of Universities, particularly its use of the YouTube platform. The present study comprehends the five best universities in the World, the five best universities in Europe and the five best universities in Portugal. The purpose of the work is to identify the top universities’s videos main characteristics, considering both technical and communicational traits. Social interaction around those videos has been considered, as well. To investigate these aspects we went through a quantitative and qualitative analysis, concluding the European dominance in university video promotion, on the YouTube platform. About the level of audiovisual production, we highlight the fact that the videos analyzed obey to a large number of features of corporate video production and the aspects of Web production. |
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Vídeos promocionais das Universidades no YouTubeThe presence of Universities on the Web became an increasing reality. Beyond online services and information, the streaming video and its recent exponential growth on the Web, became a great opportunity for institutions to promote themselves effectively and globally. This study aims to evaluate the audiovisual presence of Universities, particularly its use of the YouTube platform. The present study comprehends the five best universities in the World, the five best universities in Europe and the five best universities in Portugal. The purpose of the work is to identify the top universities’s videos main characteristics, considering both technical and communicational traits. Social interaction around those videos has been considered, as well. To investigate these aspects we went through a quantitative and qualitative analysis, concluding the European dominance in university video promotion, on the YouTube platform. About the level of audiovisual production, we highlight the fact that the videos analyzed obey to a large number of features of corporate video production and the aspects of Web production.A presença das Instituições de Ensino Superior (IES) na Internet tem vindo a aumentar com o desenvolvimento das novas tecnologias. Além da informação e disponibilização de serviços, a recente expansão do vídeo online revela-se uma boa oportunidade de divulgação das instituições a nível global. Este estudo pretende analisar a vertente audiovisual dos conteúdos de divulgação das IES com presença online, mais concretamente, da disponibilização dos seus vídeos promocionais na plataforma de vídeo online YouTube. A análise incide sobre as cinco melhores Universidades a nível mundial, europeu e português. Com este estudo pretende-se identificar as características técnicas e comunicacionais dominantes desses vídeos e considerar também a interacção gerada em torno dos mesmos. Para isso, procedeu-se a uma análise quantitativa e qualitativa e posterior cruzamento dos dados, referentes ao conteúdo e estrutura dos vídeos, onde se evidenciou, a dominância da presença de vídeos promocionais das cinco melhores Universidades europeias. Relativamente aos cuidados a nível de produção audiovisual, destaca-se o facto dos vídeos analisados obedecerem a uma grande parte das características de produção de vídeo institucional e de produção específica para Web.Universidade de Aveiro2010-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ilcj.v1i1.14917oai:proa.ua.pt:article/14917Internet Latent Corpus Journal; Vol 1 No 1 (2010); 34-46Internet Latent Corpus Journal; Vol. 1 Núm. 1 (2010); 34-46Internet Latent Corpus Journal; Vol. 1 No 1 (2010); 34-46Internet Latent Corpus Journal; vol. 1 n.º 1 (2010); 34-461647-7308reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14917https://doi.org/10.34624/ilcj.v1i1.14917https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14917/10264Direitos de Autor (c) 2010 Internet Latent Corpus Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Inês M.Martins, Samuel F.Oliveira, Teresa C.2022-09-05T15:21:40Zoai:proa.ua.pt:article/14917Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:13:48.308071Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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