Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2005 |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Download full: | https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.13936 |
Summary: | Rural tourism has been identified as an opportunity for diversifying Portugal's tourism supply and destination image, capable of attracting "new tourists" to "new destinations" and stimulating correspondingly regional development. However, the degree to which this tourism form is actually capable of corresponding to the diverse and highexpectations depends, apart from the real potential of the destination, on the capacity to attract and satisfy a heterogeneous and demanding market.In this context market research is paramount, permitting an understanding of the destination's visitors, their behaviours, motivations, perceptions and frustrations. The relevance of this data for defining marketing strategies at the destination levei will be discussed, based on results of a market study undertaken in rural áreas in North Portugal. |
id |
RCAP_55e9fce30ca92b9640900e07b5441db9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/13936 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de PortugalRural tourism has been identified as an opportunity for diversifying Portugal's tourism supply and destination image, capable of attracting "new tourists" to "new destinations" and stimulating correspondingly regional development. However, the degree to which this tourism form is actually capable of corresponding to the diverse and highexpectations depends, apart from the real potential of the destination, on the capacity to attract and satisfy a heterogeneous and demanding market.In this context market research is paramount, permitting an understanding of the destination's visitors, their behaviours, motivations, perceptions and frustrations. The relevance of this data for defining marketing strategies at the destination levei will be discussed, based on results of a market study undertaken in rural áreas in North Portugal.O turismo rural tem sido apontado como uma oportunidade para a diversificação da oferta e imagem do destino Portugal, capaz de atrair "novos mercados" para "novos destinos", potenciando o desenvolvimento dos mesmos. Contudo, o grau em que este turismo é, efectivamente, capaz de corresponder às diversas e elevadas expectativas depende, para além do real potencial do destino, da capacidade para atrair e satisfazer um mercado turístico heterogéneo e exigente. Neste contexto, a pesquisa de mercado é imprescindível, permitindo conhecer os visitantes do destino, compreender os seus comportamentos, motivações, desejos, percepções e frustrações. A relevância destes dados para a definição de estratégias ao nível do marketing de destinos será discutida com base nos resultados de um estudo de mercado realizado em áreas rurais no Norte de Portugal.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2005-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.13936oai:proa.ua.pt:article/13936Journal of Tourism & Development; No 3 (2005); 21-33Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 3 (2005); 21-332182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13936https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.13936https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13936/9424https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessKastenholz, Elisabeth2022-09-26T10:57:31Zoai:proa.ua.pt:article/13936Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:06:09.059606Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
title |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
spellingShingle |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal Kastenholz, Elisabeth |
title_short |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
title_full |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
title_fullStr |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
title_full_unstemmed |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
title_sort |
Contributos para o marketing de destinos rurais - o caso do norte de Portugal |
author |
Kastenholz, Elisabeth |
author_facet |
Kastenholz, Elisabeth |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kastenholz, Elisabeth |
description |
Rural tourism has been identified as an opportunity for diversifying Portugal's tourism supply and destination image, capable of attracting "new tourists" to "new destinations" and stimulating correspondingly regional development. However, the degree to which this tourism form is actually capable of corresponding to the diverse and highexpectations depends, apart from the real potential of the destination, on the capacity to attract and satisfy a heterogeneous and demanding market.In this context market research is paramount, permitting an understanding of the destination's visitors, their behaviours, motivations, perceptions and frustrations. The relevance of this data for defining marketing strategies at the destination levei will be discussed, based on results of a market study undertaken in rural áreas in North Portugal. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.13936 oai:proa.ua.pt:article/13936 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.13936 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/13936 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13936 https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.13936 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13936/9424 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; No 3 (2005); 21-33 Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 3 (2005); 21-33 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130523033927680 |