HACKING THE SYSTEMS: : A CONVERSATION WITH MARC-ANTOINE LÉVAL
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://ojs.letras.up.pt/index.php/taa/article/view/12996 |
Resumo: | The field of art is not a homogeneous structure. By definition, it is organized based on its many disputes, real classificatory struggles about the cultural arbitraries that operate the regimes of legitimacy. Essentially asymmetrical, the art field is, therefore, a social space full of hierarchizations that produces and reproduces inequalities among artists, markets, and institutions. Although a cohesive "system," this structure is not completely safeguarded from possible symbolic processes of hacking. In this interview with the French artist, Marc-Antoine Léval, we will address issues such as the hacking of artistic circuits, the immateriality of art, and a certain "artivism" as a mode of survival in the cultural field of contemporaneity. |
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HACKING THE SYSTEMS: : A CONVERSATION WITH MARC-ANTOINE LÉVALHACKING LES SYSTÈMES: : UNE CONVERSATION AVEC MARC-ANTOINE LÉVALThe field of art is not a homogeneous structure. By definition, it is organized based on its many disputes, real classificatory struggles about the cultural arbitraries that operate the regimes of legitimacy. Essentially asymmetrical, the art field is, therefore, a social space full of hierarchizations that produces and reproduces inequalities among artists, markets, and institutions. Although a cohesive "system," this structure is not completely safeguarded from possible symbolic processes of hacking. In this interview with the French artist, Marc-Antoine Léval, we will address issues such as the hacking of artistic circuits, the immateriality of art, and a certain "artivism" as a mode of survival in the cultural field of contemporaneity.O campo da arte não é uma estrutura homogênea. Por definição, organiza-se a partir de suas muitas disputas, verdadeiras lutas classificatórias sobre os arbitrários culturais que operam os regimes de legitimidade. Essencialmente assimétrico, o campo da arte é, portanto, um espaço social repleto de hierarquizações que produzem e reproduzem as desigualdades entre artistas, mercados e instituições. Embora um “sistema” coeso, essa estrutura não está completamente salvaguardada de possíveis processos simbólicos de hackeamento. Nessa entrevista com o artista francês, Marc-Antoine Léval, abordaremos questões como o hackeamento dos circuitos artísticos, a imaterialidade da arte e um certo “artivismo” como modo de sobrevivência no campo cultural da contemporaneidade.FLUP2023-01-17info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://ojs.letras.up.pt/index.php/taa/article/view/12996Todas as Artes; Vol. 5 N.º 2 (2022): Todas as Artes2184-3805reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ojs.letras.up.pt/index.php/taa/article/view/12996https://ojs.letras.up.pt/index.php/taa/article/view/12996/11872Direitos de Autor (c) 2023 Todas as Artesinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigueredo, Henrique Grimaldi2023-01-21T08:10:16Zoai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/12996Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:45:29.811608Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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