Individualised nursing interventions: a literature review
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.56732/pensarenf.v19i1.103 |
Resumo: | The literature shows us that individualised nursing interventions are in need of in depth research in order to better describe interventions and their respective outcomes. This review sought to identify the interventions that positively affect adults (≥ 45 years) in different contexts. Full-text articles in CINAHL and MEDLINE databases published between 2005 and 2013 were identified. After a two-stage retrieval process of 764 articles, eighteen were selected. Their analysis identified: programmed supportive educational interventions, monitoring, and hand massage as the highest valued. The following patient-perceived outcomes were identified: feeling accepted; feeling respected and supported; elevated ability of self-care; and a decreased informal caregivers’ burden. Documentation of individualised interventions and their outcomes will increase the visibility of high-quality nursing practice. Health care teams should then recognise the professional value of individualised care, and better prioritise interventions. |
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Individualised nursing interventions: a literature reviewIntervenções de Enfermagem individualizadas: uma revisão da literaturaIndividualized careNursing interventionOutcomesCuidados individualizadosIntervenção de enfermagemResultadosThe literature shows us that individualised nursing interventions are in need of in depth research in order to better describe interventions and their respective outcomes. This review sought to identify the interventions that positively affect adults (≥ 45 years) in different contexts. Full-text articles in CINAHL and MEDLINE databases published between 2005 and 2013 were identified. After a two-stage retrieval process of 764 articles, eighteen were selected. Their analysis identified: programmed supportive educational interventions, monitoring, and hand massage as the highest valued. The following patient-perceived outcomes were identified: feeling accepted; feeling respected and supported; elevated ability of self-care; and a decreased informal caregivers’ burden. Documentation of individualised interventions and their outcomes will increase the visibility of high-quality nursing practice. Health care teams should then recognise the professional value of individualised care, and better prioritise interventions.A literatura indica-nos que as intervenções individualizadas de enfermagem carecem de uma aprofundada investigação na dimensão da intervenção e dos consequentes resultados. A presente revisão procurou identificar as intervenções que afectam positivamente as pessoas adultas (≥ 45 anos) em diferentes contextos. Nas bases CINAHL e MEDLINE foram identificados artigos em texto completo, publicados entre 2005 e 2013. Depois de um processo de duas fases de recuperação de 764 artigos, foram seleccionados dezoito artigos. A análise efectuada identificou intervenções de apoio educativo, monitorização e massagem manual como as mais valoradas. Os resultados identificados através da percepção das pessoas submetidas à intervenção individualizada de enfermagem elencam-se da seguinte forma: sentir-se aceite, respeitado e apoiado, maior capacidade de autocuidado com diminuição da sobrecarga dos cuidadores informais. A documentação de intervenções individualizadas de enfermagem e dos resultados obtidos permitirão aumentar a visibilidade de uma prática de enfermagem de alta qualidade. A equipe de saúde deve assim reconhecer o valor profissional da intervenção individualizada e melhor priorizar as suas intervenções.Escola Superior de Enfermagem de Lisboa - ESEL/ CIDNUR2015-08-22info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.56732/pensarenf.v19i1.103https://doi.org/10.56732/pensarenf.v19i1.103Pensar Enfermagem ; Vol. 19 No. 1 (2015): Journal of Nursing Pensar Enfermagem; 47-61Pensar Enfermagem ; Vol. 19 N.º 1 (2015): Revista Científica Pensar Enfermagem; 47-611647-55260873-890410.56732/pensarenf.v19i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://pensarenfermagem.esel.pt/index.php/esel/article/view/103https://pensarenfermagem.esel.pt/index.php/esel/article/view/103/98Rebelo Botelho, Maria AntóniaFonseca, CésarSuhonen, RiitaLima Basto, MartaRamos, Anainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-26T10:37:59Zoai:pensarenfermagem.esel.pt:article/103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:10.622516Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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