THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.37334/eras.v13i1.237 |
Resumo: | Cinema appeared in 1895. Even today, it is one of the newest arts that are being discussed. After cinema was invented, the films were shot for 30-35 years without any dialogue. Even during this period, the movies were accompanied by music, externally, with a violin or orchestra. The most important reason for this is the importance of emotion transfer in storytelling. Music, on the other hand, is the easiest way to transmit the senses to the human spirit. There is a stereotypical and universal word. "Music Is the Food of Soul." Cinema and music relationship is a self-existent and must-have relationship. In this study, in the context of the relationship between music and cinema and the necessity of this relationship, it is aimed to make determinations about how the use of music in Turkish cinema's Sinemacılar era, the value given to the soundtrack and the Turkish soundtrack industry. Cinema writer Nijat Özön divided Turkish cinema into certain periods. One of these periods is the period of Sinemacılar covering the period starting from 1952 until 1960. The reason for choosing this period; Turkish cinema made an effort to create an identity in this period. Some film writers accept the period of the Sinemacılar as the beginning of Turkish cinema. Because, according to them, the main movies of Turkish cinema started to be produced in that period. In the study, the content analysis method will be used by scanning the literature. Contributing to the literature is another goal. |
id |
RCAP_5bfb341d713cd3c7a9b05d1816dc4a79 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/237 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIODA UTILIZAÇÃO DA MÚSICA NO CINEMA TURCO: sinemacilar períodoBanda sonoratrilha sonora no cinema turcotrilha sonora no período SinemacılarSoundtracksoundtrack in Turkish cinemasoundtrack in Sinemacılar periodCinema appeared in 1895. Even today, it is one of the newest arts that are being discussed. After cinema was invented, the films were shot for 30-35 years without any dialogue. Even during this period, the movies were accompanied by music, externally, with a violin or orchestra. The most important reason for this is the importance of emotion transfer in storytelling. Music, on the other hand, is the easiest way to transmit the senses to the human spirit. There is a stereotypical and universal word. "Music Is the Food of Soul." Cinema and music relationship is a self-existent and must-have relationship. In this study, in the context of the relationship between music and cinema and the necessity of this relationship, it is aimed to make determinations about how the use of music in Turkish cinema's Sinemacılar era, the value given to the soundtrack and the Turkish soundtrack industry. Cinema writer Nijat Özön divided Turkish cinema into certain periods. One of these periods is the period of Sinemacılar covering the period starting from 1952 until 1960. The reason for choosing this period; Turkish cinema made an effort to create an identity in this period. Some film writers accept the period of the Sinemacılar as the beginning of Turkish cinema. Because, according to them, the main movies of Turkish cinema started to be produced in that period. In the study, the content analysis method will be used by scanning the literature. Contributing to the literature is another goal.O cinema apareceu em 1895. Ainda hoje, é uma das artes mais recentes que estão a ser discutidas. Após a invenção do cinema, os filmes foram rodados durante 30-35 anos sem qualquer diálogo. Mesmo durante este período, os filmes eram acompanhados de música, externamente, com um violino ou orquestra. A razão mais importante para isto é a importância da transferência de emoções na narração de histórias. A música, por outro lado, é a forma mais fácil de transmitir os sentidos ao espírito humano. Há uma palavra estereotipada e universal. "A música é o alimento da alma". A relação entre cinema e música é uma relação auto-existente e obrigatória. Neste estudo, no contexto da relação entre música e cinema e da necessidade desta relação, pretende-se fazer determinações sobre como a utilização da música na era Sinemacılar do cinema turco, o valor dado à banda sonora e à indústria turca da banda sonora. O escritor de cinema Nijat Özön dividiu o cinema turco em determinados períodos. Um destes períodos é o período de Sinemacılar que abrange o período que vai de 1952 até 1960. A razão da escolha deste período; o cinema turco fez um esforço para criar uma identidade neste período. Alguns escritores de cinema aceitam o período do Sinemacılar como o início do cinema turco. Porque, segundo eles, os principais filmes do cinema turco começaram a ser produzidos nesse período. No estudo, o método de análise de conteúdo será utilizado através da digitalização da literatura. Contribuir para a literatura é outro objetivo.MUNDIS2022-08-23info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfapplication/pdfhttps://doi.org/10.37334/eras.v13i1.237https://doi.org/10.37334/eras.v13i1.237ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 13 N.º 1 (2022): 48.ª Edição | ERAS; 51-631647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporenghttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/237https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/237/218https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/237/219Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessKaraaslan , ElanurLeonido, Levi2022-12-30T12:45:27Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/237Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:52.917625Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD A UTILIZAÇÃO DA MÚSICA NO CINEMA TURCO: sinemacilar período |
title |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD |
spellingShingle |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD Karaaslan , Elanur Banda sonora trilha sonora no cinema turco trilha sonora no período Sinemacılar Soundtrack soundtrack in Turkish cinema soundtrack in Sinemacılar period |
title_short |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD |
title_full |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD |
title_fullStr |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD |
title_full_unstemmed |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD |
title_sort |
THE USE OF MUSIC IN TURKISH CINEMA: SİNEMACILAR PERIOD |
author |
Karaaslan , Elanur |
author_facet |
Karaaslan , Elanur Leonido, Levi |
author_role |
author |
author2 |
Leonido, Levi |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Karaaslan , Elanur Leonido, Levi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Banda sonora trilha sonora no cinema turco trilha sonora no período Sinemacılar Soundtrack soundtrack in Turkish cinema soundtrack in Sinemacılar period |
topic |
Banda sonora trilha sonora no cinema turco trilha sonora no período Sinemacılar Soundtrack soundtrack in Turkish cinema soundtrack in Sinemacılar period |
description |
Cinema appeared in 1895. Even today, it is one of the newest arts that are being discussed. After cinema was invented, the films were shot for 30-35 years without any dialogue. Even during this period, the movies were accompanied by music, externally, with a violin or orchestra. The most important reason for this is the importance of emotion transfer in storytelling. Music, on the other hand, is the easiest way to transmit the senses to the human spirit. There is a stereotypical and universal word. "Music Is the Food of Soul." Cinema and music relationship is a self-existent and must-have relationship. In this study, in the context of the relationship between music and cinema and the necessity of this relationship, it is aimed to make determinations about how the use of music in Turkish cinema's Sinemacılar era, the value given to the soundtrack and the Turkish soundtrack industry. Cinema writer Nijat Özön divided Turkish cinema into certain periods. One of these periods is the period of Sinemacılar covering the period starting from 1952 until 1960. The reason for choosing this period; Turkish cinema made an effort to create an identity in this period. Some film writers accept the period of the Sinemacılar as the beginning of Turkish cinema. Because, according to them, the main movies of Turkish cinema started to be produced in that period. In the study, the content analysis method will be used by scanning the literature. Contributing to the literature is another goal. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-23 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.37334/eras.v13i1.237 https://doi.org/10.37334/eras.v13i1.237 |
url |
https://doi.org/10.37334/eras.v13i1.237 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/237 https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/237/218 https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/237/219 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 13 N.º 1 (2022): 48.ª Edição | ERAS; 51-63 1647-3558 2184-2116 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129979390263296 |