Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/29020 |
Resumo: | Objectives – To perform a comparative statistical analysis between two logistic methods to fulfil online orders (exclusive distribution centre and store) and compare performance indicators. Method – Analysis of an extensive dataset, composed by orders placed during a one-year period, with the purpose of finding significant differences between methods. Findings – This study found that (1) fulfilling online orders through an exclusive distribution centre is associated with a superior success rate; (2) customers served by the exclusive distribution centre order more often; (3) customers served by the exclusive distribution centre order more products on next orders than customers served by the store. Conclusions - Investing in an exclusive distribution centre to fulfil online orders would result in higher success rates and in a positive evolution of orders per customer, and products per order. |
id |
RCAP_5c1381c84471538c8766e467fe3a39eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/29020 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailerRetailOnline ordersLogisticsDistribution centresDistribution strategyRetalhoCompras onlineLogísticaCentros de distribuiçãoEstratégias de distribuiçãoDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoObjectives – To perform a comparative statistical analysis between two logistic methods to fulfil online orders (exclusive distribution centre and store) and compare performance indicators. Method – Analysis of an extensive dataset, composed by orders placed during a one-year period, with the purpose of finding significant differences between methods. Findings – This study found that (1) fulfilling online orders through an exclusive distribution centre is associated with a superior success rate; (2) customers served by the exclusive distribution centre order more often; (3) customers served by the exclusive distribution centre order more products on next orders than customers served by the store. Conclusions - Investing in an exclusive distribution centre to fulfil online orders would result in higher success rates and in a positive evolution of orders per customer, and products per order.Objetivos - Realizar uma análise estatística comparativa entre dois métodos logísticos para satisfazer encomendas online (centro de distribuição exclusivo e loja) e comparar indicadores de desempenho. Metodologia – Análise de uma extensa base de dados, composta por encomendas efetuadas durante o período de um ano, com o propósito de encontrar diferenças significativas entre métodos. Resultados – Este estudo concluiu que (1) satisfazer encomendas online através de um centro de distribuição exclusivo leva a uma taxa de sucesso superior; (2) clientes servidos pelo centro de distribuição exclusivo encomendam com mais frequência: (3) clientes servidos pelo centro de distribuição exclusivo compram mais produtos em encomendas seguintes que clientes servidos por loja. Conclusões – Investir num centro de distribuição para satisfazer encomendas online resultaria em taxas de sucesso mais elevadas e numa evolução positiva do número de encomendas por cliente e produtos por encomenda.Romeiro, Paulo Alexandre Mendes RamosVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaTrovão, Tiago Miguel Martins2019-12-23T09:44:05Z2019-05-082019-05-08T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/29020TID:202270505enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:34:33Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/29020Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:23:18.002648Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
title |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
spellingShingle |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer Trovão, Tiago Miguel Martins Retail Online orders Logistics Distribution centres Distribution strategy Retalho Compras online Logística Centros de distribuição Estratégias de distribuição Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
title_full |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
title_fullStr |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
title_full_unstemmed |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
title_sort |
Online exclusive distribution centre : impact on a Portuguese retailer |
author |
Trovão, Tiago Miguel Martins |
author_facet |
Trovão, Tiago Miguel Martins |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Romeiro, Paulo Alexandre Mendes Ramos Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Trovão, Tiago Miguel Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Retail Online orders Logistics Distribution centres Distribution strategy Retalho Compras online Logística Centros de distribuição Estratégias de distribuição Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Retail Online orders Logistics Distribution centres Distribution strategy Retalho Compras online Logística Centros de distribuição Estratégias de distribuição Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
Objectives – To perform a comparative statistical analysis between two logistic methods to fulfil online orders (exclusive distribution centre and store) and compare performance indicators. Method – Analysis of an extensive dataset, composed by orders placed during a one-year period, with the purpose of finding significant differences between methods. Findings – This study found that (1) fulfilling online orders through an exclusive distribution centre is associated with a superior success rate; (2) customers served by the exclusive distribution centre order more often; (3) customers served by the exclusive distribution centre order more products on next orders than customers served by the store. Conclusions - Investing in an exclusive distribution centre to fulfil online orders would result in higher success rates and in a positive evolution of orders per customer, and products per order. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-23T09:44:05Z 2019-05-08 2019-05-08T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/29020 TID:202270505 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/29020 |
identifier_str_mv |
TID:202270505 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131940295540736 |