Strategies of digital communication by Brazilian and Portuguese political parties: a comparative study
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.31447/AS00032573.2017223.04 |
Resumo: | This article makes a comparative analysis of digital communication strategies by Brazilian and Portuguese parties. We seek to verify the plausibility for these political party systems of three general hypotheses proposed by the international literature on the subject: the hypothesis of “normalization,” the hypothesis of correspondence between characteristics of party organizations and interaction strategies on the Internet, and the hypothesis of the emergence of more interactive and “citizen-initiated” models of party communication. To do so we deepen the methodological approach suggested by Catarina Silva in her studies of the Portuguese parties in the non-electoral period. |
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Strategies of digital communication by Brazilian and Portuguese political parties: a comparative study.Estratégias de comunicação digital dos partidos brasileiros e portugueses: um estudo comparadoPartidos políticos onlinetecnologias digitaisinternet e políticaestratégias de comunicação políticapolitical parties onlinedigital technologiesinternet and politicsstrategies of political communication online.This article makes a comparative analysis of digital communication strategies by Brazilian and Portuguese parties. We seek to verify the plausibility for these political party systems of three general hypotheses proposed by the international literature on the subject: the hypothesis of “normalization,” the hypothesis of correspondence between characteristics of party organizations and interaction strategies on the Internet, and the hypothesis of the emergence of more interactive and “citizen-initiated” models of party communication. To do so we deepen the methodological approach suggested by Catarina Silva in her studies of the Portuguese parties in the non-electoral period..O objetivo deste artigo é fazer uma análise comparada das estratégias de comunicação digital dos partidos brasileiros e portugueses. Procuraremos verificar a validade, para o caso dos sistemas partidários destes dois países, de três hipóteses gerais formuladas pela literatura internacional sobre a temática: a hipótese da correspondência entre características das organizações partidárias e estratégias de interação na internet, a hipótese da “normalização”, e a hipótese do surgimento de modelos mais interativos e “citizen-initiated” de comunicação partidária. Para concretizar essa análise procuraremos dialogar com os resultados e aprofundar a proposta metodológica sugerida por Catarina Silva nos seus estudos sobre os partidos portugueses em período não-eleitoral.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2017-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2017223.04https://doi.org/10.31447/AS00032573.2017223.04Análise Social; Vol. 52 N.º 223 (2017); 328-3592182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/22497https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/22497/16585Direitos de Autor (c) 2017 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoares Braga, SérgioCaetano Rocha, LeonardoCunha Carlomagno, Márcio2024-03-09T06:15:37Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/22497Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:00:14.833414Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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This article makes a comparative analysis of digital communication strategies by Brazilian and Portuguese parties. We seek to verify the plausibility for these political party systems of three general hypotheses proposed by the international literature on the subject: the hypothesis of “normalization,” the hypothesis of correspondence between characteristics of party organizations and interaction strategies on the Internet, and the hypothesis of the emergence of more interactive and “citizen-initiated” models of party communication. To do so we deepen the methodological approach suggested by Catarina Silva in her studies of the Portuguese parties in the non-electoral period. |
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