Estilos de aprendizagem e uso de tecnologia na educação a distância

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Viana, Helena Brandão
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Mario, Aline Juliana de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/ilcj.v9i1.20244
Resumo: The aim of this study was to identify the learning styles of the students of distance learning courses. For the data collection of this research, we used the questionnaire Styles of Use of the Virtual Space. The questionnaire was sent to 270 students, 90 of whom answered. The result of the research did not indicate any predominance of style, but revealed the Reflective Style with greater prominence among the students, among them 98% identified with the questions that correspond to this style. The Active Style was represented with 95% of the answers, the Theorist with 93% and the Pragmatic showed in smaller numbers with 78%. The diversity of revealed styles allows actions directed to each style so that the students have an expressive and effective learning.
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spelling Estilos de aprendizagem e uso de tecnologia na educação a distânciaThe aim of this study was to identify the learning styles of the students of distance learning courses. For the data collection of this research, we used the questionnaire Styles of Use of the Virtual Space. The questionnaire was sent to 270 students, 90 of whom answered. The result of the research did not indicate any predominance of style, but revealed the Reflective Style with greater prominence among the students, among them 98% identified with the questions that correspond to this style. The Active Style was represented with 95% of the answers, the Theorist with 93% and the Pragmatic showed in smaller numbers with 78%. The diversity of revealed styles allows actions directed to each style so that the students have an expressive and effective learning.Este trabalho teve como objetivo identificar os estilos de aprendizagem dos discentes dos cursos de Pós-Graduação a distância. Para o levantamento de dados desta pesquisa, foi utilizado o questionário Estilos de Uso do Espaço Virtual. O questionário foi enviado a 270 alunos egressos e ativos, dos quais 90 responderam. O resultado da investigação não indicou predominância de um único estilo, mas revelou o Estilo Reflexivo com maior destaque entre os estudantes, dentre eles 98% se identificaram com as perguntas que correspondem a esse estilo. O Estilo Ativo foi representado com 95% das respostas, o Teórico com 93% e o Pragmático se revelou menos representativo com 78%. A diversidade de estilos reveladas possibilita ações direcionadas para cada estilo a fim de que os discentes tenham uma aprendizagem expressiva e eficaz.Universidade de Aveiro2020-08-10T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ilcj.v9i1.20244oai:proa.ua.pt:article/20244Internet Latent Corpus Journal; Vol 9 No 1 (2019); 69-79Internet Latent Corpus Journal; Vol. 9 Núm. 1 (2019); 69-79Internet Latent Corpus Journal; Vol. 9 No 1 (2019); 69-79Internet Latent Corpus Journal; vol. 9 n.º 1 (2019); 69-791647-7308reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/20244https://doi.org/10.34624/ilcj.v9i1.20244https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/20244/14694Direitos de Autor (c) 2020 Internet Latent Corpus Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessViana, Helena BrandãoMario, Aline Juliana de Oliveira2022-09-05T15:21:40Zoai:proa.ua.pt:article/20244Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:13:48.651958Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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