UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11110/1523 |
Resumo: | Web pages are currently the new face of any Tourism organization. They represent the entrance door for new consumers. For this reason, there is a constant concern in creating accessible digital tools that could promote the institution, disclose its tourism offer and favor consumption. Thus, using digital tools in Tourism and, more concretely, in Tourism focused to people with special needs, is of great significance, in order to inform potential consumers of a tourism service accessible to all. The way the organizations make use of digital platforms, and more specifically hotels groups and management bodies, reveals that WCAG accessibility guiding lines are not followed, being still a long way to go before a universal accessible tourism can be effective. To do so, there might be a more rigorous compromise from the sector’s regulatory authorities. Although not complete, the present study strongly suggests how are neglected the questions linked to accessibility in eTourism, this area deserving deeper insights. Indeed, incorporating accessibility in Web would stimulate the attraction of new markets and projects of higher quality, in addition to favoring a social and gathering gain. |
id |
RCAP_613d24a6a4c6b7948f89112727204db1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ciencipca.ipca.pt:11110/1523 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAISAcessibilidadeeTourism;marketing digitalturismo para portadores de necessidades especiaisWCAGWeb pages are currently the new face of any Tourism organization. They represent the entrance door for new consumers. For this reason, there is a constant concern in creating accessible digital tools that could promote the institution, disclose its tourism offer and favor consumption. Thus, using digital tools in Tourism and, more concretely, in Tourism focused to people with special needs, is of great significance, in order to inform potential consumers of a tourism service accessible to all. The way the organizations make use of digital platforms, and more specifically hotels groups and management bodies, reveals that WCAG accessibility guiding lines are not followed, being still a long way to go before a universal accessible tourism can be effective. To do so, there might be a more rigorous compromise from the sector’s regulatory authorities. Although not complete, the present study strongly suggests how are neglected the questions linked to accessibility in eTourism, this area deserving deeper insights. Indeed, incorporating accessibility in Web would stimulate the attraction of new markets and projects of higher quality, in addition to favoring a social and gathering gain.2018-12-27T13:58:48Z2018-12-27T13:58:48Z2018-12-27T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/11110/1523oai:ciencipca.ipca.pt:11110/1523porhttp://hdl.handle.net/11110/1523202105270Macedo, Cátia Filipa da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-05T12:52:56Zoai:ciencipca.ipca.pt:11110/1523Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:01:52.123190Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
title |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
spellingShingle |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS Macedo, Cátia Filipa da Silva Acessibilidade eTourism; marketing digital turismo para portadores de necessidades especiais WCAG |
title_short |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
title_full |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
title_fullStr |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
title_full_unstemmed |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
title_sort |
UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS DIGITAIS EM CONTEXTOS ESPECÍFICOS DE TURISMO: UM ESTUDO NA ÓTICA DAS PESSOAS PORTADORAS DE NECESSIDADES ESPECIAIS |
author |
Macedo, Cátia Filipa da Silva |
author_facet |
Macedo, Cátia Filipa da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Macedo, Cátia Filipa da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Acessibilidade eTourism; marketing digital turismo para portadores de necessidades especiais WCAG |
topic |
Acessibilidade eTourism; marketing digital turismo para portadores de necessidades especiais WCAG |
description |
Web pages are currently the new face of any Tourism organization. They represent the entrance door for new consumers. For this reason, there is a constant concern in creating accessible digital tools that could promote the institution, disclose its tourism offer and favor consumption. Thus, using digital tools in Tourism and, more concretely, in Tourism focused to people with special needs, is of great significance, in order to inform potential consumers of a tourism service accessible to all. The way the organizations make use of digital platforms, and more specifically hotels groups and management bodies, reveals that WCAG accessibility guiding lines are not followed, being still a long way to go before a universal accessible tourism can be effective. To do so, there might be a more rigorous compromise from the sector’s regulatory authorities. Although not complete, the present study strongly suggests how are neglected the questions linked to accessibility in eTourism, this area deserving deeper insights. Indeed, incorporating accessibility in Web would stimulate the attraction of new markets and projects of higher quality, in addition to favoring a social and gathering gain. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-27T13:58:48Z 2018-12-27T13:58:48Z 2018-12-27T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11110/1523 oai:ciencipca.ipca.pt:11110/1523 |
url |
http://hdl.handle.net/11110/1523 |
identifier_str_mv |
oai:ciencipca.ipca.pt:11110/1523 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11110/1523 202105270 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129888300466176 |