Hybrid beings of classic myth and video games
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454 |
Resumo: | In video games, the monster almost always acts as an incarnation of evil. It is also an antagonist of the hero and the main obstacle to his success. In this article, we discuss how monsters of classical myth, which are usually hybrid, have been updated in certain Classical-themed video games, particularly in the different versions of the God of War saga. |
id |
RCAP_6257dc7f755a5a1f1ed27d05be6d11d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/24454 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Hybrid beings of classic myth and video gamesSeres híbridos del mito clásico y videojuegosIn video games, the monster almost always acts as an incarnation of evil. It is also an antagonist of the hero and the main obstacle to his success. In this article, we discuss how monsters of classical myth, which are usually hybrid, have been updated in certain Classical-themed video games, particularly in the different versions of the God of War saga.En los videojuegos el monstruo actúa casi siempre como encarnación del mal, como antagonista del héroe y como el principal obstáculo para que este alcance el éxito. En este artículo analizamos de qué modo se actualizan los monstruos del mito clásico, habitualmente híbridos, en ciertos videojuegos de temática clásica, en particular, en las distintas versiones de la saga God of War. Dans les jeux vidéo, le monstre agit quasiment toujours comme une incarnation du mal, comme un antagoniste du héros et comme le principal obstacle au succés de celui-ci. Dans cet artice, nous analysons la façon dont les monstres du mythe classique, habituellement hybrides, sont mis à jour dans certains jeux vidéo à la thématique classique, en particulier dans les diverses versions de la saga God of War.Nos videojogos o monstro atua quase sempre como encarnação do mal, como antagonista do herói e como o principal obstáculo a que este alcance o sucesso. Neste artigo analizamos de que mod se atualizam os monstros do mito clássico, habitualmente híbridos, em certos videojogos de temática clássica, em particlar, nas diversas versões da saga God of War.Universidade de Aveiro2021-04-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-3522183-43340874-5498reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454/17620Direitos de Autor (c) 2021 Ágora. Estudos Clássicos em Debatehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMacías, Cristóbal2024-02-15T19:26:20Zoai:proa.ua.pt:article/24454Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:03:32.033335Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Hybrid beings of classic myth and video games Seres híbridos del mito clásico y videojuegos |
title |
Hybrid beings of classic myth and video games |
spellingShingle |
Hybrid beings of classic myth and video games Macías, Cristóbal |
title_short |
Hybrid beings of classic myth and video games |
title_full |
Hybrid beings of classic myth and video games |
title_fullStr |
Hybrid beings of classic myth and video games |
title_full_unstemmed |
Hybrid beings of classic myth and video games |
title_sort |
Hybrid beings of classic myth and video games |
author |
Macías, Cristóbal |
author_facet |
Macías, Cristóbal |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Macías, Cristóbal |
description |
In video games, the monster almost always acts as an incarnation of evil. It is also an antagonist of the hero and the main obstacle to his success. In this article, we discuss how monsters of classical myth, which are usually hybrid, have been updated in certain Classical-themed video games, particularly in the different versions of the God of War saga. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-10 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454 https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454 |
url |
https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454 https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454/17620 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Ágora. Estudos Clássicos em Debate http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Ágora. Estudos Clássicos em Debate http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352 Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352 Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352 Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352 2183-4334 0874-5498 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130499191406592 |