Hybrid beings of classic myth and video games

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Macías, Cristóbal
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454
Resumo: In video games, the monster almost always acts as an incarnation of evil. It is also an antagonist of the hero and the main obstacle to his success. In this article, we discuss how monsters of classical myth, which are usually hybrid, have been updated in certain Classical-themed video games, particularly in the different versions of the God of War saga.
id RCAP_6257dc7f755a5a1f1ed27d05be6d11d3
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/24454
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Hybrid beings of classic myth and video gamesSeres híbridos del mito clásico y videojuegosIn video games, the monster almost always acts as an incarnation of evil. It is also an antagonist of the hero and the main obstacle to his success. In this article, we discuss how monsters of classical myth, which are usually hybrid, have been updated in certain Classical-themed video games, particularly in the different versions of the God of War saga.En los videojuegos el monstruo actúa casi siempre como encarnación del mal, como antagonista del héroe y como el principal obstáculo para que este alcance el éxito. En este artículo analizamos de qué modo se actualizan los monstruos del mito clásico, habitualmente híbridos, en ciertos videojuegos de temática clásica, en particular, en las distintas versiones de la saga God of War.  Dans les jeux vidéo, le monstre agit quasiment toujours comme une incarnation du mal, comme un antagoniste du héros et comme le principal obstacle au succés de celui-ci. Dans cet artice, nous analysons la façon dont les monstres du mythe classique, habituellement hybrides, sont mis à jour dans certains jeux vidéo à la thématique classique, en particulier dans les diverses versions de la saga God of War.Nos videojogos o monstro atua quase sempre como encarnação do mal, como antagonista do herói e como o principal obstáculo a que este alcance o sucesso. Neste artigo analizamos de que mod se atualizam os monstros do mito clássico, habitualmente híbridos, em certos videojogos de temática clássica, em particlar, nas diversas versões da saga God of War.Universidade de Aveiro2021-04-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-3522183-43340874-5498reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454/17620Direitos de Autor (c) 2021 Ágora. Estudos Clássicos em Debatehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMacías, Cristóbal2024-02-15T19:26:20Zoai:proa.ua.pt:article/24454Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:03:32.033335Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Hybrid beings of classic myth and video games
Seres híbridos del mito clásico y videojuegos
title Hybrid beings of classic myth and video games
spellingShingle Hybrid beings of classic myth and video games
Macías, Cristóbal
title_short Hybrid beings of classic myth and video games
title_full Hybrid beings of classic myth and video games
title_fullStr Hybrid beings of classic myth and video games
title_full_unstemmed Hybrid beings of classic myth and video games
title_sort Hybrid beings of classic myth and video games
author Macías, Cristóbal
author_facet Macías, Cristóbal
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Macías, Cristóbal
description In video games, the monster almost always acts as an incarnation of evil. It is also an antagonist of the hero and the main obstacle to his success. In this article, we discuss how monsters of classical myth, which are usually hybrid, have been updated in certain Classical-themed video games, particularly in the different versions of the God of War saga.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-10
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454
https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454
url https://doi.org/10.34624/agora.v0i23.24454
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454
https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/24454/17620
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2021 Ágora. Estudos Clássicos em Debate
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2021 Ágora. Estudos Clássicos em Debate
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 23 (2021): Ágora. Estudos Clássicos em Debate; 331-352
2183-4334
0874-5498
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130499191406592