Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Travessa, Miguel Martins
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/60392
Resumo: Project Work report presented as partial requirement for obtaining the Master´s degree in Information Management, with a specialization in Information Systems and Technologies Management
id RCAP_62bef6bd7ca4e11567e390db951c30ae
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/60392
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care areaBusiness IntelligenceData WarehousePerformance IndicatorsVisual Data AnalyticsDashboardsArmazém de dadosIndicadores de PerformanceAnálises de Dados VisuaisProject Work report presented as partial requirement for obtaining the Master´s degree in Information Management, with a specialization in Information Systems and Technologies ManagementDue to the technological revolution in the last decades, organizations nowadays take an extra step to keep competiveness up. One of the key areas that evolved was data analysis and the subjacent tools and applications. The surging emergence of new tools and methods enabled companies to extract information from sources, which was quite difficult before due to the lack of economically viable solutions. This document intends to detail the project carried out at Generic Company, a technological consulting company. The project aims to meet the reporting needs stipulated in the business needs, integrating the data from a Service Management software and an intern application for collaborators hour’s allocation. To achieve the goals, under the Design Science Research methodology, it was developed a Business Intelligence Solution supported by a software that enables the extraction, transformation and loading of data, on a custom made Data Warehouse to be used in a business analytical tool. Keeping up to the newest trends in data analytics, it will be used a visual data analysis application to interpret an accurate representation of the state in Customer Care area specifically, and the global performance in the target organization. This Masters Project presents an introduction to the context of the project, the advantages of adopting a Business Intelligence solution to an organization that have a steady income of data ready to be analysed, and the steps needed to adopt the referred solution.Devido à revolução tecnológica nas últimas décadas, as organizações de hoje em dia precisam de dar um passo extra para manter a competitividade. Uma das principais áreas que evoluiu foi a análise de dados e as ferramentas e aplicações subjacentes. Através destas novas ferramentas e métodos foi possível que as empresas extraíssem informações dos seus dados, o que antes era bastante difícil dado a falta de soluções economicamente viáveis. Este documento pretende detalhar o projeto realizado na Generic Company, uma empresa de consultoria tecnológica. O projeto, em suma, visa atender às necessidades de negócio através da apresentação de relatórios interativos. Para esse fim, serão integrados os dados de uma aplicação de gestão de serviços e de um aplicativo interno para a alocação de horas dos colaboradores. Para atingir os objetivos estipulados, sob a metodologia Design Science Research, foi desenvolvida uma solução com base nos conceitos de Business Intelligence, suportada por um aplicação que permite a extração, transformação e carregamento de dados, em um Armazém de Dados customizado, para posteriormente utilizar os mesmos dados em uma ferramenta de análise de negócio. Acompanhando as mais recentes tendências em análise de dados será usado um aplicativo de análise de dados visual para representar o estado da área de Suporte ao Cliente, especificamente, e o desempenho da organização, globalmente. Este Projeto de Mestrado apresenta uma introdução ao contexto do projeto, os benefícios ao adotar uma solução de Business Intelligence em uma organização e as etapas necessárias para adotar a solução referida.Neto, Miguel de Castro Simões FerreiraCosta, Maria Manuela Simões Aparício daRUNTravessa, Miguel Martins2019-02-13T11:33:16Z2019-01-282019-01-28T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/60392TID:202168735enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:28:50Zoai:run.unl.pt:10362/60392Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:33:29.908326Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
title Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
spellingShingle Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
Travessa, Miguel Martins
Business Intelligence
Data Warehouse
Performance Indicators
Visual Data Analytics
Dashboards
Armazém de dados
Indicadores de Performance
Análises de Dados Visuais
title_short Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
title_full Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
title_fullStr Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
title_full_unstemmed Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
title_sort Development of a visual analytical solution : dashboards creation for customer care area
author Travessa, Miguel Martins
author_facet Travessa, Miguel Martins
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Neto, Miguel de Castro Simões Ferreira
Costa, Maria Manuela Simões Aparício da
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Travessa, Miguel Martins
dc.subject.por.fl_str_mv Business Intelligence
Data Warehouse
Performance Indicators
Visual Data Analytics
Dashboards
Armazém de dados
Indicadores de Performance
Análises de Dados Visuais
topic Business Intelligence
Data Warehouse
Performance Indicators
Visual Data Analytics
Dashboards
Armazém de dados
Indicadores de Performance
Análises de Dados Visuais
description Project Work report presented as partial requirement for obtaining the Master´s degree in Information Management, with a specialization in Information Systems and Technologies Management
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-13T11:33:16Z
2019-01-28
2019-01-28T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/60392
TID:202168735
url http://hdl.handle.net/10362/60392
identifier_str_mv TID:202168735
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137956710055936