Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Conceição, Ana C.
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Pereira, José, Silva, Cátia, Simão, Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.1/1105
Resumo: Prémio de Melhor Artigo de Jovem Investigador atribuído pela empresa Timberlake, apresentado na 1ª Conferência Nacional sobre Computação Simbólica no Ensino e na Investigação - CSEI2012, que decorreu no IST nos dias 2 e 3 de Abril.
id RCAP_635a341778ae766420c3a1bd6bce4460
oai_identifier_str oai:sapientia.ualg.pt:10400.1/1105
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculusMathematicaPrecalculusDifferential calculusPrémio de Melhor Artigo de Jovem Investigador atribuído pela empresa Timberlake, apresentado na 1ª Conferência Nacional sobre Computação Simbólica no Ensino e na Investigação - CSEI2012, que decorreu no IST nos dias 2 e 3 de Abril.The main goal of this paper is to present some interactive tools, F-Tools, designed by us and implemented with the computer algebra system Mathematica, which we hope will improve the teaching-and-learning process by providing teachers and students alike with new ways to explore some of the main mathematical subjects, at the secondary and university levels, speci cally in the areas of precalculus and di erential calculus. We believe that these new tools are an important contribution to Mathematical Education, providing new ways for teaching and learning. We intend to make available several F-Tools, such as F-Linear, F-Quadratic, F-Exponential, F-Logarithm, and F-Trigonometric, at the Wolfram Demonstrations Project site.SapientiaConceição, Ana C.Pereira, JoséSilva, CátiaSimão, Cristina2012-05-08T15:07:29Z2012-042012-04-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.1/1105enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-24T10:12:06Zoai:sapientia.ualg.pt:10400.1/1105Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T19:55:20.491482Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
title Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
spellingShingle Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
Conceição, Ana C.
Mathematica
Precalculus
Differential calculus
title_short Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
title_full Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
title_fullStr Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
title_full_unstemmed Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
title_sort Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
author Conceição, Ana C.
author_facet Conceição, Ana C.
Pereira, José
Silva, Cátia
Simão, Cristina
author_role author
author2 Pereira, José
Silva, Cátia
Simão, Cristina
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Sapientia
dc.contributor.author.fl_str_mv Conceição, Ana C.
Pereira, José
Silva, Cátia
Simão, Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Mathematica
Precalculus
Differential calculus
topic Mathematica
Precalculus
Differential calculus
description Prémio de Melhor Artigo de Jovem Investigador atribuído pela empresa Timberlake, apresentado na 1ª Conferência Nacional sobre Computação Simbólica no Ensino e na Investigação - CSEI2012, que decorreu no IST nos dias 2 e 3 de Abril.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-05-08T15:07:29Z
2012-04
2012-04-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.1/1105
url http://hdl.handle.net/10400.1/1105
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133155028893696