Digital marketing of socially unacceptable products : the case of Fabbrica d'Armi Pietro Beretta

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tolettini, Carlo Alberto
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/20574
Resumo: The purpose of this thesis is to outline the aspects of marketing for those products that society considers non-acceptable, in this instance marketers must operate under severe constraints. These marketers cannot incite nonusers to become customers, they don’t have access to the same media opportunities as those whose products are legit; they must fight severe public relation conflicts against advocacy groups that can be obstinate and very potent. For better understanding the topic a practical case will be provided too see the issues the Marketing department of Fabbrica d’Armi Pietro Beretta had to face while trying to implement Google AdWords in their Digital Marketing campaign and a list of possible solution would be offered.
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spelling Digital marketing of socially unacceptable products : the case of Fabbrica d'Armi Pietro BerettaDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThe purpose of this thesis is to outline the aspects of marketing for those products that society considers non-acceptable, in this instance marketers must operate under severe constraints. These marketers cannot incite nonusers to become customers, they don’t have access to the same media opportunities as those whose products are legit; they must fight severe public relation conflicts against advocacy groups that can be obstinate and very potent. For better understanding the topic a practical case will be provided too see the issues the Marketing department of Fabbrica d’Armi Pietro Beretta had to face while trying to implement Google AdWords in their Digital Marketing campaign and a list of possible solution would be offered.O objectivo desta tese é o de realçar os instrumentos de marketing para aqueles produtos que a sociedade considera como não-aceitáveis de serem promovidos de forma explícita. Nestas circunstâncias, os gestores de Marketing têm que operar debaixo de restrições severas. Eles não podem encorajar os não clientes a tornarem-se clientes e não têm acesso aos mesmos canais de comunicação que os demais produtos aceites pela sociedade. Adicionalmente, defrontam-se com verdadeiras batalhas de relações públicas e legais, com grupos organizados, que não raramente têm recursos e energia abundantes. Para que o leitor melhor perceba este tópico muito específico, foi este caso elaborado em torno da Fábrica de Armas Pietro Beretta e os diversos aspectos que a empresa tem que se defrontar ao tentar implementar uma campanha digital usando a ferramenta AdWords da Google e como tenta tornear os obstáculos.Marcos, Paulo Alexandre GonçalvesVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaTolettini, Carlo Alberto2020-02-28T01:30:43Z2015-07-1020152015-07-10T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/20574TID:201170167enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-20T01:32:18Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20574Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:16:59.915911Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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