Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/20246 |
Resumo: | The Thesis presented in the form of a Case Study focuses on the challenges and opportunities a Portuguese educational technology startup, Eduke.me, faces upon choosing a path for further growth in the future. By addressing several topics such as market potential, vertical integration, partnerships, capabilities, diversification, innovation and growth constraints, students can apply strategic frameworks and other theories to the analysis of this case. The Thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note. The thesis intends to be a practical means for students to develop their critical thinking, as well as information processing, with imperfect and scattered data. It allows students to grasp the possible constraints a company may face, and what alternatives exist to overcome them. |
id |
RCAP_6400d2748854995fad7e26480699026e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20246 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth.Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThe Thesis presented in the form of a Case Study focuses on the challenges and opportunities a Portuguese educational technology startup, Eduke.me, faces upon choosing a path for further growth in the future. By addressing several topics such as market potential, vertical integration, partnerships, capabilities, diversification, innovation and growth constraints, students can apply strategic frameworks and other theories to the analysis of this case. The Thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note. The thesis intends to be a practical means for students to develop their critical thinking, as well as information processing, with imperfect and scattered data. It allows students to grasp the possible constraints a company may face, and what alternatives exist to overcome them.A tese apresentada sob a forma de um Estudo de Caso centra-se sobre os desafios e oportunidades que uma startup de tecnologia educacional portuguesa, Eduke.me; enfrenta as escolhes um caminho de crescimento futuro. Ao abordar vários temas, tais como potencial de mercado, integração vertical, as parcerias, os recursos, a diversificação, inovação e as restrições ao crescimento; os alunos poderão aplicar modelos estratégicos e outras teorias para a analisar deste caso. O trabalho está dividido em três partes: Estudo de Caso, Revisão Literária e Nota de Aula. A tese pretende ser um meio prático para que os alunos possam desenvolver o seu espírito crítico, bem como o processamento de informações, com dados imperfeitos e dispersos. Isto permite que os alunos compreendam as possíveis restrições que uma empresa pode enfrentar, e que alternativas existem para superá-las.Guedes, Nuno MagalhãesVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaShava, Farai George2017-01-05T01:30:16Z2016-05-1220162016-05-12T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/20246TID:201181169enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:26:01Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20246Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:16:43.306164Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
title |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
spellingShingle |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. Shava, Farai George Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
title_full |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
title_fullStr |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
title_full_unstemmed |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
title_sort |
Eduke.me : reaching out for new sources of growth. |
author |
Shava, Farai George |
author_facet |
Shava, Farai George |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Guedes, Nuno Magalhães Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Shava, Farai George |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
The Thesis presented in the form of a Case Study focuses on the challenges and opportunities a Portuguese educational technology startup, Eduke.me, faces upon choosing a path for further growth in the future. By addressing several topics such as market potential, vertical integration, partnerships, capabilities, diversification, innovation and growth constraints, students can apply strategic frameworks and other theories to the analysis of this case. The Thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note. The thesis intends to be a practical means for students to develop their critical thinking, as well as information processing, with imperfect and scattered data. It allows students to grasp the possible constraints a company may face, and what alternatives exist to overcome them. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-12 2016 2016-05-12T00:00:00Z 2017-01-05T01:30:16Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/20246 TID:201181169 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/20246 |
identifier_str_mv |
TID:201181169 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131851530436608 |