Eduke.me : reaching out for new sources of growth.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Shava, Farai George
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/20246
Resumo: The Thesis presented in the form of a Case Study focuses on the challenges and opportunities a Portuguese educational technology startup, Eduke.me, faces upon choosing a path for further growth in the future. By addressing several topics such as market potential, vertical integration, partnerships, capabilities, diversification, innovation and growth constraints, students can apply strategic frameworks and other theories to the analysis of this case. The Thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note. The thesis intends to be a practical means for students to develop their critical thinking, as well as information processing, with imperfect and scattered data. It allows students to grasp the possible constraints a company may face, and what alternatives exist to overcome them.
id RCAP_6400d2748854995fad7e26480699026e
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20246
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Eduke.me : reaching out for new sources of growth.Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThe Thesis presented in the form of a Case Study focuses on the challenges and opportunities a Portuguese educational technology startup, Eduke.me, faces upon choosing a path for further growth in the future. By addressing several topics such as market potential, vertical integration, partnerships, capabilities, diversification, innovation and growth constraints, students can apply strategic frameworks and other theories to the analysis of this case. The Thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note. The thesis intends to be a practical means for students to develop their critical thinking, as well as information processing, with imperfect and scattered data. It allows students to grasp the possible constraints a company may face, and what alternatives exist to overcome them.A tese apresentada sob a forma de um Estudo de Caso centra-se sobre os desafios e oportunidades que uma startup de tecnologia educacional portuguesa, Eduke.me; enfrenta as escolhes um caminho de crescimento futuro. Ao abordar vários temas, tais como potencial de mercado, integração vertical, as parcerias, os recursos, a diversificação, inovação e as restrições ao crescimento; os alunos poderão aplicar modelos estratégicos e outras teorias para a analisar deste caso. O trabalho está dividido em três partes: Estudo de Caso, Revisão Literária e Nota de Aula. A tese pretende ser um meio prático para que os alunos possam desenvolver o seu espírito crítico, bem como o processamento de informações, com dados imperfeitos e dispersos. Isto permite que os alunos compreendam as possíveis restrições que uma empresa pode enfrentar, e que alternativas existem para superá-las.Guedes, Nuno MagalhãesVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaShava, Farai George2017-01-05T01:30:16Z2016-05-1220162016-05-12T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/20246TID:201181169enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:26:01Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20246Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:16:43.306164Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
title Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
spellingShingle Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
Shava, Farai George
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
title_short Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
title_full Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
title_fullStr Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
title_full_unstemmed Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
title_sort Eduke.me : reaching out for new sources of growth.
author Shava, Farai George
author_facet Shava, Farai George
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Guedes, Nuno Magalhães
Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
dc.contributor.author.fl_str_mv Shava, Farai George
dc.subject.por.fl_str_mv Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
topic Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
description The Thesis presented in the form of a Case Study focuses on the challenges and opportunities a Portuguese educational technology startup, Eduke.me, faces upon choosing a path for further growth in the future. By addressing several topics such as market potential, vertical integration, partnerships, capabilities, diversification, innovation and growth constraints, students can apply strategic frameworks and other theories to the analysis of this case. The Thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note. The thesis intends to be a practical means for students to develop their critical thinking, as well as information processing, with imperfect and scattered data. It allows students to grasp the possible constraints a company may face, and what alternatives exist to overcome them.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-12
2016
2016-05-12T00:00:00Z
2017-01-05T01:30:16Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.14/20246
TID:201181169
url http://hdl.handle.net/10400.14/20246
identifier_str_mv TID:201181169
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131851530436608