Interview with Tata Amaral
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.467 |
Resumo: | Tata Amaral is one of the most important names of the so-called “retomada” cinema, a period of flourishing for Brazilian cinema, beginning in the middle of the nineteen-nineties. This interview was carried in the context of the film Passages that address intermedial devices in cinema, as “passages” for the country’s historical, social, and political realities. Its directors, Lúcia Nagib and Samuel Pimenta, talked with Tata mainly focusing on three of her works: Um céu de estrelas (1997) and her work on historical photographs, the role of music in Antônia (2006), and the strategic importance of theatre in Trago comigo (2016). |
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Interview with Tata AmaralAs passagens de Tata Amaral: Entrevista com Tata AmaralRetomada CinemaIntermediality“Artivism”PeripheryGender.Cinema da RetomadaIntermedialidade“Artivismo”PeriferiaGéneroTata Amaral is one of the most important names of the so-called “retomada” cinema, a period of flourishing for Brazilian cinema, beginning in the middle of the nineteen-nineties. This interview was carried in the context of the film Passages that address intermedial devices in cinema, as “passages” for the country’s historical, social, and political realities. Its directors, Lúcia Nagib and Samuel Pimenta, talked with Tata mainly focusing on three of her works: Um céu de estrelas (1997) and her work on historical photographs, the role of music in Antônia (2006), and the strategic importance of theatre in Trago comigo (2016).Tata Amaral é uma das mais importantes cineastas do cinema da retomada, período de florescimento do cinema brasileiro, que arranca em meados da década de 90. No contexto de um filme, Passagens - que se foca num conjunto de obras que abordam dispositivos intermediais como passagens para a realidade história, social e política do país -, os seus realizadores, Lúcia Nagib e Samuel Pimenta, entrevistaram a realizadora focando-se em 3 das seus obras. Mais concretamente, a utilização da fotografia em Um céu de estrelas (1997), o papel da música em Antônia (2006), e a importância estratégica do teatro em Trago comigo (2016).AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2018-07-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.467https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.467Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 5 No 2 (2018): Brazilian cinema in the neoliberal age; 501-520Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 5 n. 2 (2018): O cinema brasileiro na era neoliberal; 501-5202183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/467http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/467/pdfNagib, LúciaPaiva, Samuelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:03:10Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/467Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:17.509324Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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