The role of the sports idol in the reshaping of media markets

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges, Fernando
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
DOI: 10.58050/comunicando.v2i1.146
Texto Completo: https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.146
Resumo: The new media technologies allowed the entrance of new players in the market. Football clubs developed their own media department and invested in media products. In order to examine the new players position in the market, based in the Fairclough ?s Critical Discourse Analysis, this paper research two media products made by Botafogo Futebol e Regatas surrounding the time of Seedorf signing. This investment in communication is strategic to a maximization of revenues and a commodification of football, and the sport-star plays a key role in the expansion of markets.
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spelling The role of the sports idol in the reshaping of media marketsO papel do ídolo esportivo na remodelação dos mercados de mídiaEconomia da mídiaComercialização do FutebolClubes de FutebolídoloMedia EconomyCommodification of FootballFootball ClubsSport-starThe new media technologies allowed the entrance of new players in the market. Football clubs developed their own media department and invested in media products. In order to examine the new players position in the market, based in the Fairclough ?s Critical Discourse Analysis, this paper research two media products made by Botafogo Futebol e Regatas surrounding the time of Seedorf signing. This investment in communication is strategic to a maximization of revenues and a commodification of football, and the sport-star plays a key role in the expansion of markets.Por influência das novas tecnologias da comunicação, o mercado midiático se transforma e surgem novos atores. Clubes de Futebol investem na comunicação e passam a ter os seus próprios produtos de mídia. Para avaliar a posição desses novos atores no mercado da mídia, e tendo por base na análise crítica do discurso proposta por Fairclough, este trabalho investiga dois produtos de mídia produzidos pelo Botafogo Futebol e Regatas por conta da contratação de Clarence Seedorf. Esse investimento em comunicação está ligado uma busca por uma maximização de receitas e comercialização do futebol, e o ídolo esportivo tem um papel fundamental na expansão dos mercados.Sopcom2013-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.146https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.146Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 261 - 279Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 261 - 279Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 261 - 2792182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/146https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/146/87Borges, Fernandoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:54Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/146Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:31.357436Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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