Se puede tocar : una instalación en el passillo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/31496 |
Resumo: | Visual art education in pree-school education tends to be poor and limited in the Spanish state. How could children enjoy but also learn through this area? Contemporary art may help. An art installation made with and by 2 years old children turns to be the engine to develop some basic competencies and create several learnings and reflections. Taking into account the performative power of the artistic productions and promoting the encounter with them allows the enrichment of learning of childhood |
id |
RCAP_6d6edd6e240875606c2519413bdf0d4f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/31496 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Se puede tocar : una instalación en el passilloEducação infantilArte contemporâneaInstalação (Arte)Cultura visualVisual art education in pree-school education tends to be poor and limited in the Spanish state. How could children enjoy but also learn through this area? Contemporary art may help. An art installation made with and by 2 years old children turns to be the engine to develop some basic competencies and create several learnings and reflections. Taking into account the performative power of the artistic productions and promoting the encounter with them allows the enrichment of learning of childhoodUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaMarcellan Baraze, Idoia2018-02-06T14:13:02Z2015-012015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/31496spaIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 3, nº1 (Jan./Jun. 2015), p. 58-68info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:25:09Zoai:repositorio.ul.pt:10451/31496Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:46:59.690654Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
title |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
spellingShingle |
Se puede tocar : una instalación en el passillo Marcellan Baraze, Idoia Educação infantil Arte contemporânea Instalação (Arte) Cultura visual |
title_short |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
title_full |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
title_fullStr |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
title_full_unstemmed |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
title_sort |
Se puede tocar : una instalación en el passillo |
author |
Marcellan Baraze, Idoia |
author_facet |
Marcellan Baraze, Idoia |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marcellan Baraze, Idoia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação infantil Arte contemporânea Instalação (Arte) Cultura visual |
topic |
Educação infantil Arte contemporânea Instalação (Arte) Cultura visual |
description |
Visual art education in pree-school education tends to be poor and limited in the Spanish state. How could children enjoy but also learn through this area? Contemporary art may help. An art installation made with and by 2 years old children turns to be the engine to develop some basic competencies and create several learnings and reflections. Taking into account the performative power of the artistic productions and promoting the encounter with them allows the enrichment of learning of childhood |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-01 2015-01-01T00:00:00Z 2018-02-06T14:13:02Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/31496 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/31496 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 3, nº1 (Jan./Jun. 2015), p. 58-68 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134394857816064 |