Se puede tocar : una instalación en el passillo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marcellan Baraze, Idoia
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/31496
Resumo: Visual art education in pree-school education tends to be poor and limited in the Spanish state. How could children enjoy but also learn through this area? Contemporary art may help. An art installation made with and by 2 years old children turns to be the engine to develop some basic competencies and create several learnings and reflections. Taking into account the performative power of the artistic productions and promoting the encounter with them allows the enrichment of learning of childhood
id RCAP_6d6edd6e240875606c2519413bdf0d4f
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/31496
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Se puede tocar : una instalación en el passilloEducação infantilArte contemporâneaInstalação (Arte)Cultura visualVisual art education in pree-school education tends to be poor and limited in the Spanish state. How could children enjoy but also learn through this area? Contemporary art may help. An art installation made with and by 2 years old children turns to be the engine to develop some basic competencies and create several learnings and reflections. Taking into account the performative power of the artistic productions and promoting the encounter with them allows the enrichment of learning of childhoodUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaMarcellan Baraze, Idoia2018-02-06T14:13:02Z2015-012015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/31496spaIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 3, nº1 (Jan./Jun. 2015), p. 58-68info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:25:09Zoai:repositorio.ul.pt:10451/31496Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:46:59.690654Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Se puede tocar : una instalación en el passillo
title Se puede tocar : una instalación en el passillo
spellingShingle Se puede tocar : una instalación en el passillo
Marcellan Baraze, Idoia
Educação infantil
Arte contemporânea
Instalação (Arte)
Cultura visual
title_short Se puede tocar : una instalación en el passillo
title_full Se puede tocar : una instalación en el passillo
title_fullStr Se puede tocar : una instalación en el passillo
title_full_unstemmed Se puede tocar : una instalación en el passillo
title_sort Se puede tocar : una instalación en el passillo
author Marcellan Baraze, Idoia
author_facet Marcellan Baraze, Idoia
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Marcellan Baraze, Idoia
dc.subject.por.fl_str_mv Educação infantil
Arte contemporânea
Instalação (Arte)
Cultura visual
topic Educação infantil
Arte contemporânea
Instalação (Arte)
Cultura visual
description Visual art education in pree-school education tends to be poor and limited in the Spanish state. How could children enjoy but also learn through this area? Contemporary art may help. An art installation made with and by 2 years old children turns to be the engine to develop some basic competencies and create several learnings and reflections. Taking into account the performative power of the artistic productions and promoting the encounter with them allows the enrichment of learning of childhood
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-01
2015-01-01T00:00:00Z
2018-02-06T14:13:02Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/31496
url http://hdl.handle.net/10451/31496
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 3, nº1 (Jan./Jun. 2015), p. 58-68
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134394857816064