Conceptual Design of a Micro Two-Spool Turboprop Engine
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.6/10592 |
Resumo: | In this thesis, a design point of a micro two-spool turboprop engine is made as well as its parametric study. The calculation for a design point is based on performance equations for a two-spool turboprop engine which will later be used to obtain the study as a function of the altitude, air mass flow and turbine inlet temperature compressor total pressure ratio and flight speed. The design point is made by assuming some variables due to the lack of information available for an engine. Afterwards, a parametric analysis is made to understand the behavior of ESFC, TSFC, PSFC, EPW and Fnet varying the altitude, airflow, pressure ratio, turbine inlet temperature and flight speed. |
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Conceptual Design of a Micro Two-Spool Turboprop EngineDesign Point and Parametric StudDois CarretéisEpwEsfcEstudo ParamétricoPonto de ProjetoPsfcTraçãoTsfcTurboéliceDomínio/Área Científica::Engenharia e Tecnologia::Engenharia AeronáuticaIn this thesis, a design point of a micro two-spool turboprop engine is made as well as its parametric study. The calculation for a design point is based on performance equations for a two-spool turboprop engine which will later be used to obtain the study as a function of the altitude, air mass flow and turbine inlet temperature compressor total pressure ratio and flight speed. The design point is made by assuming some variables due to the lack of information available for an engine. Afterwards, a parametric analysis is made to understand the behavior of ESFC, TSFC, PSFC, EPW and Fnet varying the altitude, airflow, pressure ratio, turbine inlet temperature and flight speed.Nesta tese foram realizados um ponto de projeto e um estudo paramétrico de um micro motor turboélice de dois veios. O cálculo para o ponto de projeto é baseado nas equações de desempenho de um motor turboélice de dois veios que, posteriormente, será usado para obter o estudo em função da altitude, caudal de ar admitido, razão de pressões total do compressor, temperatura de entrada na turbina e velocidade de voo. O ponto de projeto é definido assumindo algumas variáveis devido à falta de informações disponíveis para um motor. Posteriormente, é realizada uma análise paramétrica para entender o comportamento da ESFC, TSFC, PSFC, EPW e Fnet, variando a altitude, o caudal de ar, a razão de pressões do compressor, a temperatura de entrada da turbina e a velocidade de voo.Brojo, Francisco Miguel Ribeiro ProençauBibliorumFontes, Sisenando Machado2020-12-10T17:16:39Z2020-07-242020-06-232020-07-24T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.6/10592TID:202547370enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-12-15T09:52:31Zoai:ubibliorum.ubi.pt:10400.6/10592Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:50:30.902535Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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