Interactivity and Political Communication: hypermedia campaigning in the UK
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://journals.openedition.org/cp/1038 |
Resumo: | Within this article we examine the adherence to the conventions of online communication and hypermedia campaigning techniques among European political parties using UK parties as a case study. Overall we find UK political parties adapting to the norms of online communication and a hypermedia campaign model. The Internet is also a feature of the permanent campaign and having a vibrant, frequently updated and interactive web presence is, almost, de rigueur, though sophistication is hindered by resources. One corollary may be that members feel closer to the party, though techniques for achieving this are explored to a greater extent by opposition parties rather than those of government suggesting campaigning norms prevail and there is little indication parties wish to relinquish any of the power over ‘doing’ politics. |
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Interactivity and Political Communication: hypermedia campaigning in the UKUKinteractivitypolitical communicationhypermedia campaignReino Unidointeractividadecomunicação políticacampanha hipermédiaWithin this article we examine the adherence to the conventions of online communication and hypermedia campaigning techniques among European political parties using UK parties as a case study. Overall we find UK political parties adapting to the norms of online communication and a hypermedia campaign model. The Internet is also a feature of the permanent campaign and having a vibrant, frequently updated and interactive web presence is, almost, de rigueur, though sophistication is hindered by resources. One corollary may be that members feel closer to the party, though techniques for achieving this are explored to a greater extent by opposition parties rather than those of government suggesting campaigning norms prevail and there is little indication parties wish to relinquish any of the power over ‘doing’ politics.Neste artigo pretende-se analisar a adesão às convenções da comunicação on-line e das campanhas de hipermédia nos partidos políticos europeus, utilizando o Reino Unido como estudo de caso. No geral encontramos os partidos no Reino Unido a adaptarem-se às normas de comunicação online e a um modelo de campanha hipermédia A internet é também uma característica da campanha permanente e ter uma presença vibrante, frequentemente atualizada e interativa na web é, quase, uma obrigação, embora a sofisticação seja prejudicada pelos recursos. Um corolário pode ser que os membros se sintam mais próximos do partido, embora as técnicas para o atingir sejam exploradas em maior extensão pelos partidos da oposição e menos pelos do governo, sugerindo prevalecer as normas de campanha. Há pouca indicação de que os partidos desejem abrir mão de algum do poder que têm sobre o processo de "fazer" política.Escola Superior de Comunicação SocialComunicação pública2015-10-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://journals.openedition.org/cp/1038oai:revues.org:cp/1038engurn:doi:10.4000/cp.1038http://journals.openedition.org/cp/1038Lilleker, Darren G.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-11-24T11:07:37Zoai:revues.org:cp/1038Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:14:28.616055Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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