Una aproximación al concepto de slow tourism: el caso del territorio del Valle del Jerte
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v3i17/18.13333 |
Resumo: | Slow philosophy is gaining support in society and making substantial changes in the way we understand the consumption of goods and services and it is also bringing about change in terms of tourist demand trends. The success of experiences as Slowfood and Slowtown demonstrates that exists a strong relationship between the desire of slowness and the rise of a new target of consumers with new desires and needs about their tourist experience. The aim of this work is to find out what slow tourism means, both from the demand and the supply side. We report the results of an empirical study aimed at verifying the perception of slowness by tourists and agents of the territory of Jerte Valley (Spain). |
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Una aproximación al concepto de slow tourism: el caso del territorio del Valle del JerteSlow philosophy is gaining support in society and making substantial changes in the way we understand the consumption of goods and services and it is also bringing about change in terms of tourist demand trends. The success of experiences as Slowfood and Slowtown demonstrates that exists a strong relationship between the desire of slowness and the rise of a new target of consumers with new desires and needs about their tourist experience. The aim of this work is to find out what slow tourism means, both from the demand and the supply side. We report the results of an empirical study aimed at verifying the perception of slowness by tourists and agents of the territory of Jerte Valley (Spain). El movimiento slow está ganando cada vez más espacio en la sociedad moderna y está marcando un cambio sustancial en la manera de entender el consumo de bienes y servicios así como de la calidad de la vida. El gran consenso que están recibiendo iniciativas como Slowfood y Cittáslow sugiere que existen importantes implicaciones entre el deseo de lentitud y el auge de una nueva tipología de consumidores caracterizada por un conjunto de necesidades y nuevas formas de entender la experiencia turística. El objetivo del presente trabajo es aclarar el concepto de turismo slow, definiendo las variables fundamentales de la demanda y de la oferta. Se aportan los resultados de un trabajo empírico encaminado a verificar la percepción de la lentitud por parte de los turistas y agentes del territorio en el Valle del Jerte (España). Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v3i17/18.13333oai:proa.ua.pt:article/13333Journal of Tourism & Development; Vol 3 No 17/18 (2012); 1681-1693Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 3 n.º 17/18 (2012); 1681-16932182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13333https://doi.org/10.34624/rtd.v3i17/18.13333https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13333/8899https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessHernández Mogollón, José Manuelde Salvo, Paoladi Clemente, Elide2022-09-26T10:57:19Zoai:proa.ua.pt:article/13333Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:58.721977Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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