Behavioural intentions evaluation in a cross-border destination: the case of the eurocity Chaves – Verín
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9669 |
Resumo: | This article aims to emphasize the importance of cross-border regions as tourism destinations, due to the application of streamlined designs by different stakeholders initiative, generating growth and development opportunities for these territories, based on appreciation of endogenous resources. Concerning visitors/tourists, the main objective of the research was to evaluate the tourist behavioural intentions in the Eurocity region Chaves - Verín, framed in a border area, the designated dry region of the Portuguese- Spanish border of northern Portugal and Galicia. Particularly, the aim of this paper is to determine whether the individual’s profile of visitors and tourists or travel characteristics influence their behavioural intentions regarding the destination. |
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Behavioural intentions evaluation in a cross-border destination: the case of the eurocity Chaves – VerínAvaliação das intenções comportamentais num destino de fronteira: o caso da Eurocidade Chaves - VerínThis article aims to emphasize the importance of cross-border regions as tourism destinations, due to the application of streamlined designs by different stakeholders initiative, generating growth and development opportunities for these territories, based on appreciation of endogenous resources. Concerning visitors/tourists, the main objective of the research was to evaluate the tourist behavioural intentions in the Eurocity region Chaves - Verín, framed in a border area, the designated dry region of the Portuguese- Spanish border of northern Portugal and Galicia. Particularly, the aim of this paper is to determine whether the individual’s profile of visitors and tourists or travel characteristics influence their behavioural intentions regarding the destination.O presente artigo pretende enfatizar a importância das regiões transfronteiriças como destinos turísticos, em virtude da aplicação de projetos dinamizados pela iniciativa dos diferentes stakeholders, gerando oportunidades de crescimento e desenvolvimento para estes territórios, baseadas na valorização dos recursos endógenos. O objetivo principal da investigação agora apresentada foi avaliar as intenções comportamentais dos turistas na região da Eurocidade Chaves – Verín, enquadrada numa região transfronteiriça, a designada Raia Seca da fronteira luso-espanhola do Norte de Portugal e Galiza. Concretamente, pretende-se determinar se o perfil individual dos visitantes e turistas ou as características da viagem influenciam as suas intenções comportamentais relativamente ao destino.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2019-12-02T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9669oai:proa.ua.pt:article/9669Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 27/28 (2017); 971-983Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 27/28 (2017); 971-9832182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9669https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9669https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9669/6315https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessLiberato, Pedro Manuel da CostaAlén González, ElisaLiberato, Dália Filipa Veloso de Azevedo2022-09-26T10:56:39Zoai:proa.ua.pt:article/9669Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:25.904176Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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