Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/152061 |
Resumo: | The following dissertation intends to understand the perception and motivation of daily users of the university campus towards sustainable practices, how a multimedia application can be a community-building element in a search for systemic sustainability. To this end, it was designed a prototype of an application named "Susta - campus community. This is an application planned on gamification - acquiring and exchanging points for small sustainable goods -, with the aim of becoming a motivating source for sustainable practices. In order to evaluate the application, were carried out individual interviews with users of the Campus of Asprela, following the semi-structured interview format. The results reveal data on the motivation and perception of daily campus users towards sustainable practices and the acceptance of technology by the participants. |
id |
RCAP_8356159f83c5b9d06e0653a5217018ca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/152061 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.Outras ciências da engenharia e tecnologiasOther engineering and technologiesThe following dissertation intends to understand the perception and motivation of daily users of the university campus towards sustainable practices, how a multimedia application can be a community-building element in a search for systemic sustainability. To this end, it was designed a prototype of an application named "Susta - campus community. This is an application planned on gamification - acquiring and exchanging points for small sustainable goods -, with the aim of becoming a motivating source for sustainable practices. In order to evaluate the application, were carried out individual interviews with users of the Campus of Asprela, following the semi-structured interview format. The results reveal data on the motivation and perception of daily campus users towards sustainable practices and the acceptance of technology by the participants.2023-07-212023-07-21T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/152061TID:203421027porSérgio Bruno Alves Santos Evangelistainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-12-22T01:31:22Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/152061Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:03:16.578267Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
title |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
spellingShingle |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista Outras ciências da engenharia e tecnologias Other engineering and technologies |
title_short |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
title_full |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
title_fullStr |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
title_full_unstemmed |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
title_sort |
Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário. |
author |
Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista |
author_facet |
Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Outras ciências da engenharia e tecnologias Other engineering and technologies |
topic |
Outras ciências da engenharia e tecnologias Other engineering and technologies |
description |
The following dissertation intends to understand the perception and motivation of daily users of the university campus towards sustainable practices, how a multimedia application can be a community-building element in a search for systemic sustainability. To this end, it was designed a prototype of an application named "Susta - campus community. This is an application planned on gamification - acquiring and exchanging points for small sustainable goods -, with the aim of becoming a motivating source for sustainable practices. In order to evaluate the application, were carried out individual interviews with users of the Campus of Asprela, following the semi-structured interview format. The results reveal data on the motivation and perception of daily campus users towards sustainable practices and the acceptance of technology by the participants. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-07-21 2023-07-21T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/152061 TID:203421027 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/152061 |
identifier_str_mv |
TID:203421027 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135957267513344 |