Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/152061
Resumo: The following dissertation intends to understand the perception and motivation of daily users of the university campus towards sustainable practices, how a multimedia application can be a community-building element in a search for systemic sustainability. To this end, it was designed a prototype of an application named "Susta - campus community. This is an application planned on gamification - acquiring and exchanging points for small sustainable goods -, with the aim of becoming a motivating source for sustainable practices. In order to evaluate the application, were carried out individual interviews with users of the Campus of Asprela, following the semi-structured interview format. The results reveal data on the motivation and perception of daily campus users towards sustainable practices and the acceptance of technology by the participants.
id RCAP_8356159f83c5b9d06e0653a5217018ca
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/152061
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.Outras ciências da engenharia e tecnologiasOther engineering and technologiesThe following dissertation intends to understand the perception and motivation of daily users of the university campus towards sustainable practices, how a multimedia application can be a community-building element in a search for systemic sustainability. To this end, it was designed a prototype of an application named "Susta - campus community. This is an application planned on gamification - acquiring and exchanging points for small sustainable goods -, with the aim of becoming a motivating source for sustainable practices. In order to evaluate the application, were carried out individual interviews with users of the Campus of Asprela, following the semi-structured interview format. The results reveal data on the motivation and perception of daily campus users towards sustainable practices and the acceptance of technology by the participants.2023-07-212023-07-21T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/152061TID:203421027porSérgio Bruno Alves Santos Evangelistainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-12-22T01:31:22Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/152061Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:03:16.578267Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
title Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
spellingShingle Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista
Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
title_short Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
title_full Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
title_fullStr Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
title_full_unstemmed Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
title_sort Multimédia na Educação para a Sustentabilidade: A gamificação para a integração comunitária no caso de uma aplicação destinada ao campus universitário.
author Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista
author_facet Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sérgio Bruno Alves Santos Evangelista
dc.subject.por.fl_str_mv Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
topic Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
description The following dissertation intends to understand the perception and motivation of daily users of the university campus towards sustainable practices, how a multimedia application can be a community-building element in a search for systemic sustainability. To this end, it was designed a prototype of an application named "Susta - campus community. This is an application planned on gamification - acquiring and exchanging points for small sustainable goods -, with the aim of becoming a motivating source for sustainable practices. In order to evaluate the application, were carried out individual interviews with users of the Campus of Asprela, following the semi-structured interview format. The results reveal data on the motivation and perception of daily campus users towards sustainable practices and the acceptance of technology by the participants.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-21
2023-07-21T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/152061
TID:203421027
url https://hdl.handle.net/10216/152061
identifier_str_mv TID:203421027
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135957267513344