El cuerpo herramienta de Tony Orrico

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cid, María de la Luz Feijóo
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/37339
Resumo: In the serie Penwald Drawings, Tony Orrico (1979, Ilinois) uses his body as a measurement tool and coal as pictorial material. In this piece of work the artist experiments with the sensation of double domination and, as a result, he will obtain some drawings which are almost perfect from a mathematical point of view. For Orrico, the performance of the pictorial process is an essential part of his work
id RCAP_84a6c717f6157d6369863616d64713df
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/37339
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling El cuerpo herramienta de Tony OrricoTony Orrico’s body as a toolOrrico, Tony, 1979-DesenhoPinturaCorpo - ArteArte da performanceTeoria da arteCriticismoIn the serie Penwald Drawings, Tony Orrico (1979, Ilinois) uses his body as a measurement tool and coal as pictorial material. In this piece of work the artist experiments with the sensation of double domination and, as a result, he will obtain some drawings which are almost perfect from a mathematical point of view. For Orrico, the performance of the pictorial process is an essential part of his workUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaCid, María de la Luz Feijóo2019-03-07T12:08:57Z2016-072016-07-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/37339spaIn: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol.4 nº8 (jul./dez. 2016), p. 25-32info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:34:29Zoai:repositorio.ul.pt:10451/37339Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:51:25.089793Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv El cuerpo herramienta de Tony Orrico
Tony Orrico’s body as a tool
title El cuerpo herramienta de Tony Orrico
spellingShingle El cuerpo herramienta de Tony Orrico
Cid, María de la Luz Feijóo
Orrico, Tony, 1979-
Desenho
Pintura
Corpo - Arte
Arte da performance
Teoria da arte
Criticismo
title_short El cuerpo herramienta de Tony Orrico
title_full El cuerpo herramienta de Tony Orrico
title_fullStr El cuerpo herramienta de Tony Orrico
title_full_unstemmed El cuerpo herramienta de Tony Orrico
title_sort El cuerpo herramienta de Tony Orrico
author Cid, María de la Luz Feijóo
author_facet Cid, María de la Luz Feijóo
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Cid, María de la Luz Feijóo
dc.subject.por.fl_str_mv Orrico, Tony, 1979-
Desenho
Pintura
Corpo - Arte
Arte da performance
Teoria da arte
Criticismo
topic Orrico, Tony, 1979-
Desenho
Pintura
Corpo - Arte
Arte da performance
Teoria da arte
Criticismo
description In the serie Penwald Drawings, Tony Orrico (1979, Ilinois) uses his body as a measurement tool and coal as pictorial material. In this piece of work the artist experiments with the sensation of double domination and, as a result, he will obtain some drawings which are almost perfect from a mathematical point of view. For Orrico, the performance of the pictorial process is an essential part of his work
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07
2016-07-01T00:00:00Z
2019-03-07T12:08:57Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/37339
url http://hdl.handle.net/10451/37339
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv In: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol.4 nº8 (jul./dez. 2016), p. 25-32
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134450085265408