El cuerpo herramienta de Tony Orrico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/37339 |
Resumo: | In the serie Penwald Drawings, Tony Orrico (1979, Ilinois) uses his body as a measurement tool and coal as pictorial material. In this piece of work the artist experiments with the sensation of double domination and, as a result, he will obtain some drawings which are almost perfect from a mathematical point of view. For Orrico, the performance of the pictorial process is an essential part of his work |
id |
RCAP_84a6c717f6157d6369863616d64713df |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/37339 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
El cuerpo herramienta de Tony OrricoTony Orrico’s body as a toolOrrico, Tony, 1979-DesenhoPinturaCorpo - ArteArte da performanceTeoria da arteCriticismoIn the serie Penwald Drawings, Tony Orrico (1979, Ilinois) uses his body as a measurement tool and coal as pictorial material. In this piece of work the artist experiments with the sensation of double domination and, as a result, he will obtain some drawings which are almost perfect from a mathematical point of view. For Orrico, the performance of the pictorial process is an essential part of his workUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaCid, María de la Luz Feijóo2019-03-07T12:08:57Z2016-072016-07-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/37339spaIn: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol.4 nº8 (jul./dez. 2016), p. 25-32info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:34:29Zoai:repositorio.ul.pt:10451/37339Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:51:25.089793Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico Tony Orrico’s body as a tool |
title |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico |
spellingShingle |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico Cid, María de la Luz Feijóo Orrico, Tony, 1979- Desenho Pintura Corpo - Arte Arte da performance Teoria da arte Criticismo |
title_short |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico |
title_full |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico |
title_fullStr |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico |
title_full_unstemmed |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico |
title_sort |
El cuerpo herramienta de Tony Orrico |
author |
Cid, María de la Luz Feijóo |
author_facet |
Cid, María de la Luz Feijóo |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cid, María de la Luz Feijóo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Orrico, Tony, 1979- Desenho Pintura Corpo - Arte Arte da performance Teoria da arte Criticismo |
topic |
Orrico, Tony, 1979- Desenho Pintura Corpo - Arte Arte da performance Teoria da arte Criticismo |
description |
In the serie Penwald Drawings, Tony Orrico (1979, Ilinois) uses his body as a measurement tool and coal as pictorial material. In this piece of work the artist experiments with the sensation of double domination and, as a result, he will obtain some drawings which are almost perfect from a mathematical point of view. For Orrico, the performance of the pictorial process is an essential part of his work |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07 2016-07-01T00:00:00Z 2019-03-07T12:08:57Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/37339 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/37339 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol.4 nº8 (jul./dez. 2016), p. 25-32 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134450085265408 |