O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aguiar, Liliana
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Semedo, Alice
Tipo de documento: Livro
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/115876
Resumo: "Ver, Tocar e Sentir a Maia" is an heritage mediation project developed by the Educational Services at the Museu de História e Etnologia da Terra da Maia. e study carried out focused particularly on the activity e Museum goes to school with archeology. It aimed at identifying its value, merit and usefulness to the school community, exploring perceptions and associated learning. e research plan was based on the English model for learning in museums, Inspiring Learning for All, by the Museums, Libraries and Archives. is study allowed us to recognize perceptions, motivations and project contributions to the teaching and learning at local schools.
id RCAP_8a6a8648173da4597eea76364bfcbd6a
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/115876
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professoresHumanidadesHumanities"Ver, Tocar e Sentir a Maia" is an heritage mediation project developed by the Educational Services at the Museu de História e Etnologia da Terra da Maia. e study carried out focused particularly on the activity e Museum goes to school with archeology. It aimed at identifying its value, merit and usefulness to the school community, exploring perceptions and associated learning. e research plan was based on the English model for learning in museums, Inspiring Learning for All, by the Museums, Libraries and Archives. is study allowed us to recognize perceptions, motivations and project contributions to the teaching and learning at local schools.20182018-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/115876porAguiar, LilianaSemedo, Aliceinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:17:20Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/115876Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:37:37.125417Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
title O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
spellingShingle O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
Aguiar, Liliana
Humanidades
Humanities
title_short O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
title_full O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
title_fullStr O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
title_full_unstemmed O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
title_sort O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
author Aguiar, Liliana
author_facet Aguiar, Liliana
Semedo, Alice
author_role author
author2 Semedo, Alice
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Aguiar, Liliana
Semedo, Alice
dc.subject.por.fl_str_mv Humanidades
Humanities
topic Humanidades
Humanities
description "Ver, Tocar e Sentir a Maia" is an heritage mediation project developed by the Educational Services at the Museu de História e Etnologia da Terra da Maia. e study carried out focused particularly on the activity e Museum goes to school with archeology. It aimed at identifying its value, merit and usefulness to the school community, exploring perceptions and associated learning. e research plan was based on the English model for learning in museums, Inspiring Learning for All, by the Museums, Libraries and Archives. is study allowed us to recognize perceptions, motivations and project contributions to the teaching and learning at local schools.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018
2018-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/book
format book
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/115876
url https://hdl.handle.net/10216/115876
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135689496854528