Lab grown diamonds on the luxury market : how can they gain a competitive advantage?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/38478 |
Resumo: | The purpose of this work is to investigate how luxury brands that are using lab grown diamonds for their jewellery pieces can gain a competitive advantage. No previous research exists on this topic as the usage of lab grown diamonds for jewellery is a relatively new topic due to technological advancements in the production. I conducted a multiple case study on two brands, Courbet and Matilde Jewellery. The findings show that brands using lab grown diamonds need to hold the full control over their value chain, especially when choosing the supplier for the lab grown diamonds. Secondly, the brands need to build a high brand awareness and focus on educating about lab grown diamonds. Furthermore, the brands chose a mainly digital approach for their point of sales and no wholesalers. Lastly, both brands are building their brand identities on being sustainable and ethical as their main values. |
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Lab grown diamonds on the luxury market : how can they gain a competitive advantage?Luxury brandsJewelleryLab grown diamondsMarcas de luxoJóiaDiamantes de laboratórioDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThe purpose of this work is to investigate how luxury brands that are using lab grown diamonds for their jewellery pieces can gain a competitive advantage. No previous research exists on this topic as the usage of lab grown diamonds for jewellery is a relatively new topic due to technological advancements in the production. I conducted a multiple case study on two brands, Courbet and Matilde Jewellery. The findings show that brands using lab grown diamonds need to hold the full control over their value chain, especially when choosing the supplier for the lab grown diamonds. Secondly, the brands need to build a high brand awareness and focus on educating about lab grown diamonds. Furthermore, the brands chose a mainly digital approach for their point of sales and no wholesalers. Lastly, both brands are building their brand identities on being sustainable and ethical as their main values.O objectivo deste trabalho é investigar como as marcas de luxo que estão a utilizar dia-mundos de laboratório para as suas peças de joalharia podem ganhar uma vantagem competitiva. Não existe investigação prévia sobre este tópico, uma vez que a utilização de diamantes cultivados em laboratório para joalharia é um tópico relativamente novo devido aos avanços tecnológicos na produção. Realizei um estudo de caso múltiplo sobre duas marcas, Courbet e Matilde Jewellery. Os resultados mostram que as marcas que utilizam diamantes cultivados em laboratório precisam de ter o controlo total sobre a sua cadeia de valor, especialmente quando escolhem o fornecedor para os diamantes cultivados em laboratório. Em segundo lugar, as marcas precisam de construir um elevado conhecimento da marca e concentrar-se em revestimentos de laboratório sobre diamantes cultivados em laboratório. Além disso, as marcas escolheram uma abordagem principalmente digital para os seus pontos de venda e nenhum grossista. Por último, ambas as marcas estão a construir as suas identidades de marca sobre serem sustentáveis e éticas como os seus principais valores.Leglise, LaureVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaWelp, Lisa2023-01-04T01:30:33Z2022-01-242022-012022-01-24T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/38478TID:202965082enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:43:58Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38478Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:31:25.461295Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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