Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10071/15780 |
Resumo: | This project aims to empower ISCTE-IUL's promotion of sustainability through a social marketing approach where an integrated marketing communication strategy is used to reach internal and external audiences. At this point, digital marketing represents a considerable part of the communication action plan along with direct marketing and public relations. Seeking to develop and integrate marketing concepts with other approaches, social marketing aims to influence behaviours that benefit individuals and communities for a greater social good - which in this study is sustainable development. However the change of behaviours and attitudes demands an emotional link where individuals recognize a benefit with that adjustment. The involvement of people in sustainable-related activities as well as in discussion is proved to be a key factor to successful engagement with the subject. |
id |
RCAP_8e7765edd004893458e844e081484093 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/15780 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IULSustainabilityMarketingHigher education institutionsCommunicationISCTE-IUL - Instituto Superior de Ciências do Trabalho e da Empresa - Instituto Universitário de LisboaSustentabilidadeMarketing socialEstratégias de comunicaçãoEnsino superiorThis project aims to empower ISCTE-IUL's promotion of sustainability through a social marketing approach where an integrated marketing communication strategy is used to reach internal and external audiences. At this point, digital marketing represents a considerable part of the communication action plan along with direct marketing and public relations. Seeking to develop and integrate marketing concepts with other approaches, social marketing aims to influence behaviours that benefit individuals and communities for a greater social good - which in this study is sustainable development. However the change of behaviours and attitudes demands an emotional link where individuals recognize a benefit with that adjustment. The involvement of people in sustainable-related activities as well as in discussion is proved to be a key factor to successful engagement with the subject.Este projecto pretende fortalecer a promoção da sustentabilidade no ISCTEIUL através do marketing social, onde uma estratégia de comunicação de marketing integrada é usada para atingir o público interno e externo. O marketing digital representa uma parte considerável do plano de ação de comunicação, juntamente com marketing direto e relações públicas. Procurando desenvolver e integrar conceitos de marketing com outras abordagens, o marketing social tem como objetivo influenciar comportamentos que beneficiem os indivíduos e comunidades para um bem social maior - neste caso, o desenvolvimento sustentável. No entanto, a mudança de comportamentos e atitudes exige um vínculo emocional para que os indivíduos reconheçam benefícios na sua alteração. O envolvimento das pessoas em atividades relacionadas com a sustentabilidade, bem como o envolvimento na sua discussão, comprovam-se fatores chave para um compromisso de sucesso.2018-05-10T13:14:00Z2017-12-15T00:00:00Z2017-12-152017-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/15780TID:201808919engNóbrega, Lia Barbieri dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:38:09Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/15780Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:17:29.346623Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
title |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
spellingShingle |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL Nóbrega, Lia Barbieri da Sustainability Marketing Higher education institutions Communication ISCTE-IUL - Instituto Superior de Ciências do Trabalho e da Empresa - Instituto Universitário de Lisboa Sustentabilidade Marketing social Estratégias de comunicação Ensino superior |
title_short |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
title_full |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
title_fullStr |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
title_full_unstemmed |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
title_sort |
Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL |
author |
Nóbrega, Lia Barbieri da |
author_facet |
Nóbrega, Lia Barbieri da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nóbrega, Lia Barbieri da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sustainability Marketing Higher education institutions Communication ISCTE-IUL - Instituto Superior de Ciências do Trabalho e da Empresa - Instituto Universitário de Lisboa Sustentabilidade Marketing social Estratégias de comunicação Ensino superior |
topic |
Sustainability Marketing Higher education institutions Communication ISCTE-IUL - Instituto Superior de Ciências do Trabalho e da Empresa - Instituto Universitário de Lisboa Sustentabilidade Marketing social Estratégias de comunicação Ensino superior |
description |
This project aims to empower ISCTE-IUL's promotion of sustainability through a social marketing approach where an integrated marketing communication strategy is used to reach internal and external audiences. At this point, digital marketing represents a considerable part of the communication action plan along with direct marketing and public relations. Seeking to develop and integrate marketing concepts with other approaches, social marketing aims to influence behaviours that benefit individuals and communities for a greater social good - which in this study is sustainable development. However the change of behaviours and attitudes demands an emotional link where individuals recognize a benefit with that adjustment. The involvement of people in sustainable-related activities as well as in discussion is proved to be a key factor to successful engagement with the subject. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-15T00:00:00Z 2017-12-15 2017-10 2018-05-10T13:14:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10071/15780 TID:201808919 |
url |
http://hdl.handle.net/10071/15780 |
identifier_str_mv |
TID:201808919 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/octet-stream |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134733781696512 |