Percepções do mercado online teutónico e oportunidades para a indústria de viagem de aventura
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9995 |
Resumo: | This article analyses the potential of e-commerce in the niche market of adventure travels. Tourists have been increasingly booking travels worldwide with the help of online platforms instead of the offline and traditional travel agencies. This situation performs an opportunity to maximize the online travel market. Another important trend is related to e-commerce business that has also been increasing as well as the market for adventure tourism. Under this context, the present article analyzed several existent online platforms for booking adventure travels through a survey of 310 questionnaires in order to find out the Teutonic consumer perception about such platforms. |
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Percepções do mercado online teutónico e oportunidades para a indústria de viagem de aventuraPerceptions of the teutonic online market and opportunities for adventure travel industryThis article analyses the potential of e-commerce in the niche market of adventure travels. Tourists have been increasingly booking travels worldwide with the help of online platforms instead of the offline and traditional travel agencies. This situation performs an opportunity to maximize the online travel market. Another important trend is related to e-commerce business that has also been increasing as well as the market for adventure tourism. Under this context, the present article analyzed several existent online platforms for booking adventure travels through a survey of 310 questionnaires in order to find out the Teutonic consumer perception about such platforms. Este artigo aborda o potencial do “e-commerce” no nicho de Mercado das viagens de Aventura. Os turistas têm vindo progressivamente em todo o mundo a reservar viagens com apoio de plataformas online em vez das offline e das agências tradicionais. Esta situação origina uma oportunidade para se maximizar o Mercado de viagens online. Outra tendência importante, relaciona-se com o negócio do e-commerce que também tem vindo a crescer bem como o mercado turístico da aventura. Neste contexto, o presente artigo analisou diferentes plataformas online de reservas de viagens de Aventura através de uma amostra de 310 questionários de forma a se compreender a perceção do consumidor teutónico sobre tais plataformas. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2017-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9995oai:proa.ua.pt:article/9995Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 27/28 (2017); 1435-1445Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 27/28 (2017); 1435-14452182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9995https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9995https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9995/6517https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, Sandra Maria CoreiaSarmento, Eduardo MoraesWitt-Dorring, Constantin2022-09-26T10:56:41Zoai:proa.ua.pt:article/9995Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:27.718943Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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