A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309 |
Resumo: | With this text we intend to present some of the results obtained through a research project that had as its main objective to explore the issue of self-evaluation of schools in Portugal, with the support of the reports of the externa! evaluation undertaken by the General lnspection of Education, in the 2007-2008 academic year. The peculiarity of this goal has led methodological options to tend towards a perspective of interpretive investigation of a documental corpus, in which content analysis is the selected method. The results of the research have pointed out to an increasing development of self- evaluation processes in Portuguese schools. |
id |
RCAP_9da07cb4ef731f3d06ea3570339328b1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGEWith this text we intend to present some of the results obtained through a research project that had as its main objective to explore the issue of self-evaluation of schools in Portugal, with the support of the reports of the externa! evaluation undertaken by the General lnspection of Education, in the 2007-2008 academic year. The peculiarity of this goal has led methodological options to tend towards a perspective of interpretive investigation of a documental corpus, in which content analysis is the selected method. The results of the research have pointed out to an increasing development of self- evaluation processes in Portuguese schools.Com este artigo pretendemos dar a conhecer alguns dos resultados de uma investigação que teve como objectivo principal analisar o tema da auto-avaliação das escolas em Portugal tomando por base os relatórios de avaliação externa da Inspecção-Geral da Educação, apresentados no ano lectivo 2007-2008. A particularidade deste objectivo levou a que as opções metodológicas se inscrevessem numa perspectiva de investigação interpretativa de um corpus documental, sendo a análise de conteúdo o método eleito. Os resultados do estudo apontaram para o desenvolvimento crescente dos processos de auto-avaliação no seio das escolas portuguesas.Universidade Católica Portuguesa2009-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 8 (2009); 61-762182-46141645-400610.34632/investigacaoeducacional.2009.n8reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309/3208Direitos de Autor (c) 2009 Maria Luís, Jorge Adelino Costahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLuís, MariaCosta, Jorge Adelino2022-05-24T16:54:44Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T14:57:50.622583Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
title |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
spellingShingle |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE Luís, Maria |
title_short |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
title_full |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
title_fullStr |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
title_full_unstemmed |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
title_sort |
A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE |
author |
Luís, Maria |
author_facet |
Luís, Maria Costa, Jorge Adelino |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Jorge Adelino |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Luís, Maria Costa, Jorge Adelino |
description |
With this text we intend to present some of the results obtained through a research project that had as its main objective to explore the issue of self-evaluation of schools in Portugal, with the support of the reports of the externa! evaluation undertaken by the General lnspection of Education, in the 2007-2008 academic year. The peculiarity of this goal has led methodological options to tend towards a perspective of interpretive investigation of a documental corpus, in which content analysis is the selected method. The results of the research have pointed out to an increasing development of self- evaluation processes in Portuguese schools. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309 |
url |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309 https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309 https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309/3208 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2009 Maria Luís, Jorge Adelino Costa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2009 Maria Luís, Jorge Adelino Costa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 8 (2009); 61-76 2182-4614 1645-4006 10.34632/investigacaoeducacional.2009.n8 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129851546828800 |