A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Luís, Maria
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Costa, Jorge Adelino
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309
Resumo: With this text we intend to present some of the results obtained through a research project that had as its main objective to explore the issue of self-evaluation of schools in Portugal, with the support of the reports of the externa! evaluation undertaken by the General lnspection of Education, in the 2007-2008 academic year. The peculiarity of this goal has led methodological options to tend towards a perspective of interpretive investigation of a documental corpus, in which content analysis is the selected method. The results of the research have pointed out to an increasing development of self- evaluation processes in Portuguese schools.
id RCAP_9da07cb4ef731f3d06ea3570339328b1
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGEWith this text we intend to present some of the results obtained through a research project that had as its main objective to explore the issue of self-evaluation of schools in Portugal, with the support of the reports of the externa! evaluation undertaken by the General lnspection of Education, in the 2007-2008 academic year. The peculiarity of this goal has led methodological options to tend towards a perspective of interpretive investigation of a documental corpus, in which content analysis is the selected method. The results of the research have pointed out to an increasing development of self- evaluation processes in Portuguese schools.Com este artigo pretendemos dar a conhecer alguns dos resultados de uma investigação que teve como objectivo principal analisar o tema da auto-avaliação das escolas em Portugal tomando por base os relatórios de avaliação externa da Inspecção-Geral da Educação, apresentados no ano lectivo 2007-2008. A particularidade deste objectivo levou a que as opções metodológicas se inscrevessem numa perspectiva de investigação interpretativa de um corpus documental, sendo a análise de conteúdo o método eleito. Os resultados do estudo apontaram para o desenvolvimento crescente dos processos de auto-avaliação no seio das escolas portuguesas.Universidade Católica Portuguesa2009-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 8 (2009); 61-762182-46141645-400610.34632/investigacaoeducacional.2009.n8reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309/3208Direitos de Autor (c) 2009 Maria Luís, Jorge Adelino Costahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLuís, MariaCosta, Jorge Adelino2022-05-24T16:54:44Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T14:57:50.622583Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
title A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
spellingShingle A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
Luís, Maria
title_short A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
title_full A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
title_fullStr A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
title_full_unstemmed A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
title_sort A auto-avaliação de escolas em Portugal: um olhar através dos relatórios da IGE
author Luís, Maria
author_facet Luís, Maria
Costa, Jorge Adelino
author_role author
author2 Costa, Jorge Adelino
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Luís, Maria
Costa, Jorge Adelino
description With this text we intend to present some of the results obtained through a research project that had as its main objective to explore the issue of self-evaluation of schools in Portugal, with the support of the reports of the externa! evaluation undertaken by the General lnspection of Education, in the 2007-2008 academic year. The peculiarity of this goal has led methodological options to tend towards a perspective of interpretive investigation of a documental corpus, in which content analysis is the selected method. The results of the research have pointed out to an increasing development of self- evaluation processes in Portuguese schools.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309
url https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309
identifier_str_mv oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3309
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3309
https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3309/3208
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2009 Maria Luís, Jorge Adelino Costa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2009 Maria Luís, Jorge Adelino Costa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 8 (2009); 61-76
2182-4614
1645-4006
10.34632/investigacaoeducacional.2009.n8
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799129851546828800