How to Become Indispensable
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25749/sis.18663 |
Resumo: | During the 00s, the hiring of private tutors became a common and profitable practice in Sweden. The aim of this article is to illuminate educational policy space and policy processes through the case of private tuition practice in Sweden. The article offers a critical analysis and illuminates discourses that build up a private tuition network with shared ways of acting and talking, contributing to policy in the making. The data foremost consist of newspaper articles, interviews and websites and were analysed with network ethnography and the What’s the problem represented to be? approach. The analysis shows a network involving human and non-human actors highlighting an education that is in a crisis – a message underpinned with assumptions that suit the network’s needs, thus becoming indispensable for actions. The network occupies space, and through problematisation, determine what is considered to be significant in education and society, in Sweden as well as elsewhere. |
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How to Become IndispensableCómo Ser IndispensableComo Se Tornar IndispensávelArticlesDuring the 00s, the hiring of private tutors became a common and profitable practice in Sweden. The aim of this article is to illuminate educational policy space and policy processes through the case of private tuition practice in Sweden. The article offers a critical analysis and illuminates discourses that build up a private tuition network with shared ways of acting and talking, contributing to policy in the making. The data foremost consist of newspaper articles, interviews and websites and were analysed with network ethnography and the What’s the problem represented to be? approach. The analysis shows a network involving human and non-human actors highlighting an education that is in a crisis – a message underpinned with assumptions that suit the network’s needs, thus becoming indispensable for actions. The network occupies space, and through problematisation, determine what is considered to be significant in education and society, in Sweden as well as elsewhere. Durante los años 2000, la contratación de tutores privados se convirtió en una práctica común y rentable en Suecia. El objetivo de este artículo es iluminar el espacio de políticas educativas y los procesos de políticas a través del caso de la práctica de enseñanza privada en Suecia. El artículo ofrece un análisis crítico e ilumina los discursos que construyen una red de matrícula privada con formas compartidas de actuar y hablar, contribuyendo a la formulación de políticas. Los datos principales consisten en artículos de periódicos, entrevistas y sitios web, y se analizaron con etnografía de red y ¿Cuál es el problema representado? Acercarse. El análisis muestra una red que involucra a actores humanos y no humanos que destacan que una educación está en crisis, un mensaje respaldado con suposiciones que se adaptan a las necesidades de la red, por lo que se vuelve indispensable para las acciones. La red ocupa espacio y, a través de la problematización, determina lo que se considera significativo en educación y sociedad, tanto en Suecia como en otros lugares.A partir da primeira década deste século, a contratação de professores particulares tornou-se uma prática comum e lucrativa na Suécia. O objetivo deste artigo é pesquisar o papel das aulas particulares no espaço da política educacional sueca e os processos políticos que permeiam essa tendência. O artigo oferece uma análise crítica e aponta discursos que desenvolvem uma rede de ensino particular com formas partilhadas de agir e se expressar, e contribuem para a elaboração de uma política educacional própria. Os dados, obtidos principalmente a partir de artigos de jornal, entrevistas e websites, foram analisados através de uma etnografia de rede. A análise mostra uma rede que envolve actantes humanos e não-humanos, e que é resultante de uma educação que está em crise – uma mensagem fundamentada em suposições que atendem às necessidades da rede, tornando-se indispensável para as ações. A rede ocupa espaço e, através da problematização, determina o que é considerado significativo na educação e na sociedade, na Suécia e em outros lugares.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2020-06-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.18663eng2182-96402182-8474Jobér, Annainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-30T08:15:44Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/18663Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:54.896239Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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