Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/10338 |
Resumo: | This text will present some research results about reading and visual processing of texts and pictures, and will discuss, supported by a rough typology for articulate texts of visual and verbal printed material (mixed, hybrid and fusional), the importance of visual semiotic systems in the transmission of information nowadays. We will try to show how and what we read in different kinds of hybrid texts, like those complex rhetorical texts used in printed advertising, by revealing, through a basic set of examples, how they promote the transmission of multiple kinds of pragmatic and emotional information. |
id |
RCAP_a039ecacaa6bb2abf8b3c270e287c865 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:recipp.ipp.pt:10400.22/10338 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressõesVisual processingBimedia textsAdvertising rhetorical complex textsHybrid texts readingThis text will present some research results about reading and visual processing of texts and pictures, and will discuss, supported by a rough typology for articulate texts of visual and verbal printed material (mixed, hybrid and fusional), the importance of visual semiotic systems in the transmission of information nowadays. We will try to show how and what we read in different kinds of hybrid texts, like those complex rhetorical texts used in printed advertising, by revealing, through a basic set of examples, how they promote the transmission of multiple kinds of pragmatic and emotional information.Repositório Científico do Instituto Politécnico do PortoBaptista, Adriana2017-10-11T13:57:32Z20092009-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/10338porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T12:51:53Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/10338Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:30:46.996334Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
title |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
spellingShingle |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões Baptista, Adriana Visual processing Bimedia texts Advertising rhetorical complex texts Hybrid texts reading |
title_short |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
title_full |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
title_fullStr |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
title_full_unstemmed |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
title_sort |
Publicidade e textos híbridos: leitura de informações e impressões |
author |
Baptista, Adriana |
author_facet |
Baptista, Adriana |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Baptista, Adriana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Visual processing Bimedia texts Advertising rhetorical complex texts Hybrid texts reading |
topic |
Visual processing Bimedia texts Advertising rhetorical complex texts Hybrid texts reading |
description |
This text will present some research results about reading and visual processing of texts and pictures, and will discuss, supported by a rough typology for articulate texts of visual and verbal printed material (mixed, hybrid and fusional), the importance of visual semiotic systems in the transmission of information nowadays. We will try to show how and what we read in different kinds of hybrid texts, like those complex rhetorical texts used in printed advertising, by revealing, through a basic set of examples, how they promote the transmission of multiple kinds of pragmatic and emotional information. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009 2009-01-01T00:00:00Z 2017-10-11T13:57:32Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.22/10338 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.22/10338 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131403456086016 |