A informação turística e as tecnologias da informação e da comunicação
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v0i1.14317 |
Resumo: | The information on the tourism sector becomes more and more important for its good performance. The tourists need as much information as they can get before they travel, to help them choose and plan their destinations. Besides, they need information during the trip or stay. They often use brochures or travel books but thet also link themselves to the internet or other electronic channels of information. The Institutions themselves need to organize and structure their internal information in order to achieve a better management that enables an easy and efficient access to their customers and partners. In this context the Computerised Reservation Systems have arisen and hey are the lead of the growth and development of the tourism sector in the last decades. |
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A informação turística e as tecnologias da informação e da comunicaçãoThe information on the tourism sector becomes more and more important for its good performance. The tourists need as much information as they can get before they travel, to help them choose and plan their destinations. Besides, they need information during the trip or stay. They often use brochures or travel books but thet also link themselves to the internet or other electronic channels of information. The Institutions themselves need to organize and structure their internal information in order to achieve a better management that enables an easy and efficient access to their customers and partners. In this context the Computerised Reservation Systems have arisen and hey are the lead of the growth and development of the tourism sector in the last decades.A informação em turismo assume um aimportância fundamental para o funcionamento do sector. Os turistas necessitam de informação antes de partir em viagem, para os ajudar em todo o processo de escolha e planeamento da mesma. Precisam, ainda, de informação quando a viagem já está a decorrer recorrendo frequentemente a brochuras e livros de viagens, mas também à internet ou outros canais eelectrónicos de informação. Também as instituições necessitam de organziar a sua informação interna no sentido de alcançar uma melhor gestão que lhes permita aceder de uam forma mais eficaz aos seus parceiros e clientes. Neste sentido, surgiram os Sistemas Computorizados de Reservas, que estão na base do conhecimento e desenvolvimento do sector turístico nas últimas décadas.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2004-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v0i1.14317oai:proa.ua.pt:article/14317Journal of Tourism & Development; No 1 (2004); 67-72Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 1 (2004); 67-722182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/14317https://doi.org/10.34624/rtd.v0i1.14317https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/14317/9769https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessMilheiro, Eva2022-09-26T10:57:32Zoai:proa.ua.pt:article/14317Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:06:10.456021Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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