"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/48879 |
Resumo: | In this dissertation, a monographic description of the exhibitions at MAAT - Museum of Art, Architecture and Technology, from mid-2016 to the end of 2019, is carried out. I begin the dissertation with a characterization of the museum and do in the following chapters (II, III and IV), a description of all the exhibitions that I considered relevant for the exploration of two programmatic lines that I consider to constitute, in the analyzed period, the curatorial identity of the museum. These programmatic lines are defined by two fundamental orientations: one that understands the work of art in its most interventionist dimension and another that points out the interdependence between the work and the artist's identity. In addition to the description of the exhibitions, I tried to position myself critically towards them, in the definition of an understanding of curatorship and art within the scope of this recent museum. |
id |
RCAP_a51a3df1e0fd6023cfb8d91148595d8b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/48879 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e TecnologiaMAAT - Museu de Arte Arquitetura e Tecnologia (Lisboa, Portugal)Arte - séc.20CuradoriaTecnologiaMuseologiaDomínio/Área Científica::Humanidades::ArtesIn this dissertation, a monographic description of the exhibitions at MAAT - Museum of Art, Architecture and Technology, from mid-2016 to the end of 2019, is carried out. I begin the dissertation with a characterization of the museum and do in the following chapters (II, III and IV), a description of all the exhibitions that I considered relevant for the exploration of two programmatic lines that I consider to constitute, in the analyzed period, the curatorial identity of the museum. These programmatic lines are defined by two fundamental orientations: one that understands the work of art in its most interventionist dimension and another that points out the interdependence between the work and the artist's identity. In addition to the description of the exhibitions, I tried to position myself critically towards them, in the definition of an understanding of curatorship and art within the scope of this recent museum.Pereira, José CarlosRepositório da Universidade de LisboaAntunes, Marta Castelhano Coelho Neves2021-07-12T14:51:27Z2021-04-262021-04-26T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/48879TID:202736776porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:52:28Zoai:repositorio.ul.pt:10451/48879Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:00:40.597299Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
title |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
spellingShingle |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia Antunes, Marta Castelhano Coelho Neves MAAT - Museu de Arte Arquitetura e Tecnologia (Lisboa, Portugal) Arte - séc.20 Curadoria Tecnologia Museologia Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes |
title_short |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
title_full |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
title_fullStr |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
title_full_unstemmed |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
title_sort |
"Ama como a estrada começa": os três primeiros anos do MAAT - Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia |
author |
Antunes, Marta Castelhano Coelho Neves |
author_facet |
Antunes, Marta Castelhano Coelho Neves |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Pereira, José Carlos Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Antunes, Marta Castelhano Coelho Neves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
MAAT - Museu de Arte Arquitetura e Tecnologia (Lisboa, Portugal) Arte - séc.20 Curadoria Tecnologia Museologia Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes |
topic |
MAAT - Museu de Arte Arquitetura e Tecnologia (Lisboa, Portugal) Arte - séc.20 Curadoria Tecnologia Museologia Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes |
description |
In this dissertation, a monographic description of the exhibitions at MAAT - Museum of Art, Architecture and Technology, from mid-2016 to the end of 2019, is carried out. I begin the dissertation with a characterization of the museum and do in the following chapters (II, III and IV), a description of all the exhibitions that I considered relevant for the exploration of two programmatic lines that I consider to constitute, in the analyzed period, the curatorial identity of the museum. These programmatic lines are defined by two fundamental orientations: one that understands the work of art in its most interventionist dimension and another that points out the interdependence between the work and the artist's identity. In addition to the description of the exhibitions, I tried to position myself critically towards them, in the definition of an understanding of curatorship and art within the scope of this recent museum. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-12T14:51:27Z 2021-04-26 2021-04-26T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/48879 TID:202736776 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/48879 |
identifier_str_mv |
TID:202736776 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134555545796608 |