Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/136989 |
Resumo: | The ultimate aim of this article is to discuss and perspective the ways in which Rosalía, as an artist, triggers an expanded set of post-feminist narratives, not only in her lyrics, but also in her video clips in this context of late modernity. Thus, maintaining the principle that post-feminist rhetoric is comprehensive and multifaceted, four songs have been analysed: "Malamente" (2018), "Yo x Ti, Tu x Mi" (2019), "Aute Cuture" (2019) and "Juror Que" (2020). In this way, we intended to assess the duality(ies) that guide Rosalía's artistic discourse, thus meeting a dialogic between the (post)cultural industries and the sociological discourse about the objects, narratives and creative imagery emerging from them. |
id |
RCAP_a6a9c23b6aa290c1637a5cd9bbd26bb8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/136989 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de RosalíaCiências SociaisSocial sciencesThe ultimate aim of this article is to discuss and perspective the ways in which Rosalía, as an artist, triggers an expanded set of post-feminist narratives, not only in her lyrics, but also in her video clips in this context of late modernity. Thus, maintaining the principle that post-feminist rhetoric is comprehensive and multifaceted, four songs have been analysed: "Malamente" (2018), "Yo x Ti, Tu x Mi" (2019), "Aute Cuture" (2019) and "Juror Que" (2020). In this way, we intended to assess the duality(ies) that guide Rosalía's artistic discourse, thus meeting a dialogic between the (post)cultural industries and the sociological discourse about the objects, narratives and creative imagery emerging from them.2021-102021-10-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/136989por2182-303010.15847/cct.23453Guerra, PaulaAlvarez-Cueva, Priscilainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:33:05Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/136989Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:26:23.143190Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
title |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
spellingShingle |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía Guerra, Paula Ciências Sociais Social sciences |
title_short |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
title_full |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
title_fullStr |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
title_full_unstemmed |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
title_sort |
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía |
author |
Guerra, Paula |
author_facet |
Guerra, Paula Alvarez-Cueva, Priscila |
author_role |
author |
author2 |
Alvarez-Cueva, Priscila |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guerra, Paula Alvarez-Cueva, Priscila |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências Sociais Social sciences |
topic |
Ciências Sociais Social sciences |
description |
The ultimate aim of this article is to discuss and perspective the ways in which Rosalía, as an artist, triggers an expanded set of post-feminist narratives, not only in her lyrics, but also in her video clips in this context of late modernity. Thus, maintaining the principle that post-feminist rhetoric is comprehensive and multifaceted, four songs have been analysed: "Malamente" (2018), "Yo x Ti, Tu x Mi" (2019), "Aute Cuture" (2019) and "Juror Que" (2020). In this way, we intended to assess the duality(ies) that guide Rosalía's artistic discourse, thus meeting a dialogic between the (post)cultural industries and the sociological discourse about the objects, narratives and creative imagery emerging from them. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10 2021-10-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/136989 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/136989 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-3030 10.15847/cct.23453 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136177274486785 |