Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/35763 |
Resumo: | Analysis of the work "Monochrome painting _ still life", of Rosendo Cid, belonging to the "Monochrome Paintings" series , in order to establish some parallels between the representation of contemporary image and the idea of still life present in the concept of still life painting. This interpretation is part of a larger work about antivisualities on contemporary practices |
id |
RCAP_a75e88e62b47204afd9a3b029dc0f847 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/35763 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporáneaMonochrome to still life : still life of contemporary imageCid, Rosendo, 1974-PinturaFotografiaImagem (Filosofia)Teoria da arteCriticismoAnalysis of the work "Monochrome painting _ still life", of Rosendo Cid, belonging to the "Monochrome Paintings" series , in order to establish some parallels between the representation of contemporary image and the idea of still life present in the concept of still life painting. This interpretation is part of a larger work about antivisualities on contemporary practicesUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaVillaronga, Gonzalo José Rey2018-12-10T16:37:47Z2016-072016-07-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/35763spaIn: Croma. - Lisboa, 2016-. - Vol. 4, nº 8 (Jul./Dez. 2016), p. 127-133info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:32:04Zoai:repositorio.ul.pt:10451/35763Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:50:12.535220Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea Monochrome to still life : still life of contemporary image |
title |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea |
spellingShingle |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea Villaronga, Gonzalo José Rey Cid, Rosendo, 1974- Pintura Fotografia Imagem (Filosofia) Teoria da arte Criticismo |
title_short |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea |
title_full |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea |
title_fullStr |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea |
title_full_unstemmed |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea |
title_sort |
Del monocromo al bodegón : la naturaleza muerta de la imagen contemporánea |
author |
Villaronga, Gonzalo José Rey |
author_facet |
Villaronga, Gonzalo José Rey |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Villaronga, Gonzalo José Rey |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cid, Rosendo, 1974- Pintura Fotografia Imagem (Filosofia) Teoria da arte Criticismo |
topic |
Cid, Rosendo, 1974- Pintura Fotografia Imagem (Filosofia) Teoria da arte Criticismo |
description |
Analysis of the work "Monochrome painting _ still life", of Rosendo Cid, belonging to the "Monochrome Paintings" series , in order to establish some parallels between the representation of contemporary image and the idea of still life present in the concept of still life painting. This interpretation is part of a larger work about antivisualities on contemporary practices |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07 2016-07-01T00:00:00Z 2018-12-10T16:37:47Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/35763 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/35763 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Croma. - Lisboa, 2016-. - Vol. 4, nº 8 (Jul./Dez. 2016), p. 127-133 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134436637278208 |