Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | lit |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/161971 |
Resumo: | Publisher Copyright: © 2023, Vilnius Pedagogical University. All rights reserved. |
id |
RCAP_acafbfcf15ab8ce74c40b93a4a587646 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/161971 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotisTeachers’ Professional Knowledge to Develop STEM Integrated Taskshands-onprimary schoolprofessional developmentSTEMteachers’ knowledgeEducationPublisher Copyright: © 2023, Vilnius Pedagogical University. All rights reserved.Annotation. This study presents developments on the professional knowledge needed to implement STEM hands-on tasks by teachers. Research was developed in the framework of a teachers’ professional development programme designed to provide knowledge for them to be capable of implementing this kind of tasks. With a qualitative methodology, we verified that teachers need to attain a specialized theoretical and technical knowledge to develop STEM integrated hands-on tasks and effectively implement them in class.DCSA - Departamento de Ciências Sociais AplicadasCentro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA - NOVA FCSH)RUNCosta, Maria CristinaDomingos, António2024-01-05T23:22:58Z20232023-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article23application/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/161971lit1392-0340PURE: 79959703https://doi.org/10.15823/p.2023.149.4info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:44:49Zoai:run.unl.pt:10362/161971Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:58:43.122469Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis Teachers’ Professional Knowledge to Develop STEM Integrated Tasks |
title |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis |
spellingShingle |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis Costa, Maria Cristina hands-on primary school professional development STEM teachers’ knowledge Education |
title_short |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis |
title_full |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis |
title_fullStr |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis |
title_full_unstemmed |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis |
title_sort |
Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis |
author |
Costa, Maria Cristina |
author_facet |
Costa, Maria Cristina Domingos, António |
author_role |
author |
author2 |
Domingos, António |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
DCSA - Departamento de Ciências Sociais Aplicadas Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA - NOVA FCSH) RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Maria Cristina Domingos, António |
dc.subject.por.fl_str_mv |
hands-on primary school professional development STEM teachers’ knowledge Education |
topic |
hands-on primary school professional development STEM teachers’ knowledge Education |
description |
Publisher Copyright: © 2023, Vilnius Pedagogical University. All rights reserved. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023 2023-01-01T00:00:00Z 2024-01-05T23:22:58Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/161971 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/161971 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
lit |
language |
lit |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1392-0340 PURE: 79959703 https://doi.org/10.15823/p.2023.149.4 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
23 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138167986585600 |