Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Faria, Anna Carolina Almeida de
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/150909
Resumo: Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Marketing Intelligence
id RCAP_ae1b518efa4f2b03afe4cb2398d4b227
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/150909
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase BehaviorConsumer BehaviorThe Extended SelfCryptocurrencyFear of Missing OutPost-Purchase BehaviorDissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Marketing IntelligenceCryptocurrencies have been a trending topic for a couple of years, and we either fear it or want to know more about it. A post on Bitcoin surfaces on social media every three seconds, 28,866 posted online daily (Finder, 2021). Bitcoin alone accounts for $6 billion of daily online transactions, which is surpassed only by two of America’s top payment networks – Visa Card and MasterCard (News Logical, 2021). This study analyzes the post-purchase behavior focusing on Cryptocurrencies, the consumer perceptions and motivations that contribute to a purchase decision, analyzing to what extend does that impact the extension of the Self. The Extended Self, by Belk, is the main theory to support the study’s literature review, as it defines the sum of our possessions, memories, experiences, people we know as an Extension of our Self. This study compares the differences between Investors and Non-Investors and analyzes the point of view and consumer perceptions during all the purchase phases, focusing on the post-purchase behavior. One of the main findings of this study is that Cryptocurrencies can become an extension of the self, and the feelings that derive from a purchase can contribute to future purchases and self-extension.As Criptomoedas têm sido um tema de tendência nos últimos anos, o qual tememos ou queremos saber mais sobre ele. Um post sobre Bitcoin aparece nas redes sociais a cada três segundos, 28.866 postados online diariamente (Finder, 2021). Só a Bitcoin representa 6 mil milhões de dólares de transações em linha diárias, sendo apenas ultrapassada por duas das principais redes de pagamento dos EUA - Visa Card e MasterCard (News Logical, 2021). Este estudo analisa o comportamento pós-compra com foco nas Criptomoedas, as perceções e motivações do consumidor que contribuem para uma decisão de compra, analisando até que ponto isso tem impacto no nosso Extended Self. O Extended Self, por Belk, é a principal teoria para apoiar a revisão bibliográfica do estudo, uma vez que define a soma dos nossos bens, memórias, experiências, pessoas que conhecemos como uma Extensão do nosso Eu. Este estudo compara as diferenças entre Investidores e Não Investidores e analisa o ponto de vista e as perceções dos consumidores em todas as fases de compra, concentrando-se no comportamento pós-compra. Uma das principais conclusões deste estudo é que as Criptomoedas podem tornar-se uma Extensão no nosso Eu, e os sentimentos que derivam de uma compra podem contribuir para futuras compras e para essa mesma extensão.Szabó-Douat, TeodóraRUNFaria, Anna Carolina Almeida de2023-03-20T17:45:59Z2023-01-272023-01-27T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/150909TID:203250605enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-05-22T18:10:20Zoai:run.unl.pt:10362/150909Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openairemluisa.alvim@gmail.comopendoar:71602024-05-22T18:10:20Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
title Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
spellingShingle Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
Faria, Anna Carolina Almeida de
Consumer Behavior
The Extended Self
Cryptocurrency
Fear of Missing Out
Post-Purchase Behavior
title_short Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
title_full Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
title_fullStr Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
title_full_unstemmed Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
title_sort Could Cryptocurrencies be an Extension of our Self? A Study on Post-Purchase Behavior
author Faria, Anna Carolina Almeida de
author_facet Faria, Anna Carolina Almeida de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Szabó-Douat, Teodóra
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Faria, Anna Carolina Almeida de
dc.subject.por.fl_str_mv Consumer Behavior
The Extended Self
Cryptocurrency
Fear of Missing Out
Post-Purchase Behavior
topic Consumer Behavior
The Extended Self
Cryptocurrency
Fear of Missing Out
Post-Purchase Behavior
description Dissertation presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Marketing Intelligence
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-20T17:45:59Z
2023-01-27
2023-01-27T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/150909
TID:203250605
url http://hdl.handle.net/10362/150909
identifier_str_mv TID:203250605
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv mluisa.alvim@gmail.com
_version_ 1817545924535123968