Arquiteturas íntimas de Gê Orthof
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/29651 |
Resumo: | Gê Orthof discusses in his work the behavior of the public in art exhibitions and the strength of the object as an activator of perception. The artist uses small objects that compose the space of the gallery in installations that suggest the deceleration of time, the immersion of the spectator and foments the debate about the potency of things as an invitation to the approach and the intimacy. His creative process is based on literature and personal experiences which results in a fertile topic of reflection in today’s art |
id |
RCAP_af8eb02b82cc9342708e28b2979cba11 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/29651 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Arquiteturas íntimas de Gê OrthofGê Orthof intimate architecturesOrthof, Gê, 1959-ArquitecturaEscalasInstalação (Arte)Projecto artísticoCriticismoTeoria da arteBrasilGê Orthof discusses in his work the behavior of the public in art exhibitions and the strength of the object as an activator of perception. The artist uses small objects that compose the space of the gallery in installations that suggest the deceleration of time, the immersion of the spectator and foments the debate about the potency of things as an invitation to the approach and the intimacy. His creative process is based on literature and personal experiences which results in a fertile topic of reflection in today’s artUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaNery, Roseli Aparecida da Silva2017-11-08T15:05:40Z2017-072017-07-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/29651porIn: Estúdio. - Lisboa, 2010. - Vol.8 nº19 (Jul./Set. 2017), p. 144-152info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:22:00Zoai:repositorio.ul.pt:10451/29651Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:45:33.516495Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof Gê Orthof intimate architectures |
title |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof |
spellingShingle |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof Nery, Roseli Aparecida da Silva Orthof, Gê, 1959- Arquitectura Escalas Instalação (Arte) Projecto artístico Criticismo Teoria da arte Brasil |
title_short |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof |
title_full |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof |
title_fullStr |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof |
title_full_unstemmed |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof |
title_sort |
Arquiteturas íntimas de Gê Orthof |
author |
Nery, Roseli Aparecida da Silva |
author_facet |
Nery, Roseli Aparecida da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nery, Roseli Aparecida da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Orthof, Gê, 1959- Arquitectura Escalas Instalação (Arte) Projecto artístico Criticismo Teoria da arte Brasil |
topic |
Orthof, Gê, 1959- Arquitectura Escalas Instalação (Arte) Projecto artístico Criticismo Teoria da arte Brasil |
description |
Gê Orthof discusses in his work the behavior of the public in art exhibitions and the strength of the object as an activator of perception. The artist uses small objects that compose the space of the gallery in installations that suggest the deceleration of time, the immersion of the spectator and foments the debate about the potency of things as an invitation to the approach and the intimacy. His creative process is based on literature and personal experiences which results in a fertile topic of reflection in today’s art |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-11-08T15:05:40Z 2017-07 2017-07-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/29651 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/29651 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Estúdio. - Lisboa, 2010. - Vol.8 nº19 (Jul./Set. 2017), p. 144-152 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134377724084224 |