Where is cinéma going?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.81 |
Resumo: | In the Spring of 2014, three different Tokyo institutions, the National Film Center, Espace Vuitton, and the Tokyo Museum of Modern art, all held exhibitions related to the moving image. From Yasujiro Ozu to Steve McQueen to Pierre Huyghe and others, this essay considers distinctions on the exhibiting of cinema. |
id |
RCAP_b2636c7ebfa93ab467fbecf6c6e01313 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:aim.org.pt/ojs/:article/81 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Where is cinéma going?Para onde vai o cinema?In the Spring of 2014, three different Tokyo institutions, the National Film Center, Espace Vuitton, and the Tokyo Museum of Modern art, all held exhibitions related to the moving image. From Yasujiro Ozu to Steve McQueen to Pierre Huyghe and others, this essay considers distinctions on the exhibiting of cinema.Durante a Primavera de 2014, três diferentes instituições de Tóquio - o Centro Nacional de Cinema, o Espace Vuitton e o Museu de Arte Moderna de Tóquio - apresentaram exposições relacionadas com a imagem em movimento. De Yasujiro Ozu a Steve McQueen e Pierre Huyghe e outros, este texto considera as diferentes formas de expôr o cinema.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2014-06-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdftext/htmlhttps://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.81https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.81Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 1 No 2 (2014): Art and cinema; 408-414Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 1 n. 2 (2014): Arte e cinema; 408-4142183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/81http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/81/77http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/81/htmlSarrazin, Stepheninfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:01:34Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/81Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:09.811176Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Where is cinéma going? Para onde vai o cinema? |
title |
Where is cinéma going? |
spellingShingle |
Where is cinéma going? Sarrazin, Stephen |
title_short |
Where is cinéma going? |
title_full |
Where is cinéma going? |
title_fullStr |
Where is cinéma going? |
title_full_unstemmed |
Where is cinéma going? |
title_sort |
Where is cinéma going? |
author |
Sarrazin, Stephen |
author_facet |
Sarrazin, Stephen |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sarrazin, Stephen |
description |
In the Spring of 2014, three different Tokyo institutions, the National Film Center, Espace Vuitton, and the Tokyo Museum of Modern art, all held exhibitions related to the moving image. From Yasujiro Ozu to Steve McQueen to Pierre Huyghe and others, this essay considers distinctions on the exhibiting of cinema. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-08 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.81 https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.81 |
url |
https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.81 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/81 http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/81/77 http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/81/html |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 1 No 2 (2014): Art and cinema; 408-414 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 1 n. 2 (2014): Arte e cinema; 408-414 2183-1750 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137058810232832 |