Insource and outsource of a creative division

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alvito, Nuno Miguel Oliveira Soromenho de
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/18240
Resumo: This case aims to analyse all the steps and issues towards the decision making process of insourcing and outsourcing strategy solutions with creative purposes for Renascença comunicação multimédia. The Marketing Division of the radio group decided to challenge its creativity in order to keep up to the radio daily challenges and stand above the media competitors that use the same and different communication channels. As a learning process, r/com faced the most variable challenges on its background and understood that in order to be successful, it is extremely important that all the radio brands of r/com maximize the usage of its people’s talent as well as the available resources, internally or externally. This case is pioneer concerning insourcing and outsourcing strategies of advertising creative talent on a media service company.
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spelling Insource and outsource of a creative divisionDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThis case aims to analyse all the steps and issues towards the decision making process of insourcing and outsourcing strategy solutions with creative purposes for Renascença comunicação multimédia. The Marketing Division of the radio group decided to challenge its creativity in order to keep up to the radio daily challenges and stand above the media competitors that use the same and different communication channels. As a learning process, r/com faced the most variable challenges on its background and understood that in order to be successful, it is extremely important that all the radio brands of r/com maximize the usage of its people’s talent as well as the available resources, internally or externally. This case is pioneer concerning insourcing and outsourcing strategies of advertising creative talent on a media service company.Este caso pretende analisar os passos e tópicos abordados no processo decisão de um investimento interno ou externo com fins criativos por parte do grupo Renascença comunicação multimédia. O Departamento de Marketing decidiu então desafiar a criatividade do grupo de modo a manter-se uma marca com capacidade para responder aos desafios da indústria da rádio, mantendo-se assim uma marca de liderança face à concorrência que utiliza os mesmos ou outros meios de comunicação. Com o passar dos anos, o grupo r/com foi capaz de aprender perante os desafios que lhe foram colocados e percebeu que para ter sucesso é preciso que todas as marcas de rádio do grupo r/com maximizem a utilização de todo o talento das suas pessoas e recursos disponíveis, quer internamente, quer externamente, para o seu sucesso. Este caso é o primeiro a abordar estratégias de investimento interno e externo no que toca ao talento criativo dentro do mundo da publicidade numa empresa de comunicação.Marcos, PauloVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaAlvito, Nuno Miguel Oliveira Soromenho de2015-09-15T10:19:15Z2015-07-0820152015-07-08T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/18240TID:201171724enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-06T01:35:05Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/18240Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:15:14.079808Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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