Essay on the gift in television

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cintra Torres, Eduardo
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.31447/AS00032573.2014210.03
Resumo: The gift has been studied in a variety of social relations, but not in its daily and wide ranged presence in television. Considering television not only as a reproducer but also as a producer of society, we try a general sociologic approach to the gift in television. Just as in the other social relations, it manifests in several ways, from the great charity media events to the daily talk shows. Although inscribed in the commercial sphere of the television business, these programmes keep the main character of the gift, reinforcing the authority of television and its ties with audiences.
id RCAP_b74e0a62e27f32f124c1b10037187c24
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/23312
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Essay on the gift in television.Ensaio sobre o dom na televisãodomtelevisãosociologiaMarcel MaussgifttelevisionsociologyMarcel MaussThe gift has been studied in a variety of social relations, but not in its daily and wide ranged presence in television. Considering television not only as a reproducer but also as a producer of society, we try a general sociologic approach to the gift in television. Just as in the other social relations, it manifests in several ways, from the great charity media events to the daily talk shows. Although inscribed in the commercial sphere of the television business, these programmes keep the main character of the gift, reinforcing the authority of television and its ties with audiences..O dom tem sido estudado nas mais variadas áreas das relações sociais, mas não na sua concretização televisiva, constante e variada. Partindo da perspetiva da televisão, não só como reprodutora, mas também como produtora de sociedade, tentamos uma abordagem sociológica geral do dom na televisão. Tal como nas restantes relações sociais, ele manifesta-se de diferentes formas, desde os grandes tele-eventos caritativos até aos talk shows quotidianos. Apesar de inseridas na esfera mercantil do negócio televisivo, estas emissões mantêm o caráter primordial do dom, reforçando a autoridade da televisão e os laços com a sua audiência.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2014-03-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2014210.03https://doi.org/10.31447/AS00032573.2014210.03Análise Social; Vol. 49 N.º 210 (2014); 56-722182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/23312https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/23312/17346Direitos de Autor (c) 2014 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessCintra Torres, Eduardo2024-02-24T06:09:58Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/23312Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:01:53.383489Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Essay on the gift in television
.
Ensaio sobre o dom na televisão
title Essay on the gift in television
spellingShingle Essay on the gift in television
Cintra Torres, Eduardo
dom
televisão
sociologia
Marcel Mauss
gift
television
sociology
Marcel Mauss
title_short Essay on the gift in television
title_full Essay on the gift in television
title_fullStr Essay on the gift in television
title_full_unstemmed Essay on the gift in television
title_sort Essay on the gift in television
author Cintra Torres, Eduardo
author_facet Cintra Torres, Eduardo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cintra Torres, Eduardo
dc.subject.por.fl_str_mv dom
televisão
sociologia
Marcel Mauss
gift
television
sociology
Marcel Mauss
topic dom
televisão
sociologia
Marcel Mauss
gift
television
sociology
Marcel Mauss
description The gift has been studied in a variety of social relations, but not in its daily and wide ranged presence in television. Considering television not only as a reproducer but also as a producer of society, we try a general sociologic approach to the gift in television. Just as in the other social relations, it manifests in several ways, from the great charity media events to the daily talk shows. Although inscribed in the commercial sphere of the television business, these programmes keep the main character of the gift, reinforcing the authority of television and its ties with audiences.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-03-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.31447/AS00032573.2014210.03
https://doi.org/10.31447/AS00032573.2014210.03
url https://doi.org/10.31447/AS00032573.2014210.03
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/23312
https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/23312/17346
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2014 Análise Social
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2014 Análise Social
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa
dc.source.none.fl_str_mv Análise Social; Vol. 49 N.º 210 (2014); 56-72
2182-2999
0003-2573
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131686013763584