Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791 |
Resumo: | This paper aims to introduce the use of blogs in the obligatory course “Greek Grammarʺ, of the Bachelor Degree in Classics at the University of Barcelona in order to increase the students’ competences in managing and organizing their learning and to make their studies more attractive and adapted to the new learning tools and trends. The methodology followed considers primarily the active participation of students in the course activities and enables students to take advantage of the available online tools to interact with each other, or even work together and with their instructor. |
id |
RCAP_b93337bf12e52bfe1dcc1a328f2c13a8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/9791 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammarWeb 2.0 em clássicas: o uso de blogues para monitorizar o conhecimento da gramática do grego antigo pelos alunosThis paper aims to introduce the use of blogs in the obligatory course “Greek Grammarʺ, of the Bachelor Degree in Classics at the University of Barcelona in order to increase the students’ competences in managing and organizing their learning and to make their studies more attractive and adapted to the new learning tools and trends. The methodology followed considers primarily the active participation of students in the course activities and enables students to take advantage of the available online tools to interact with each other, or even work together and with their instructor.El presente trabajo analiza la introducción del uso de los blogs en el curso obligatorio ʺGramática Griegaʺ, del Grado en Filología Clásica de la Universidad de Barcelona, con el fin de aumentar las competencias de los estudiantes en la gestión y organización de su aprendizaje y para hacer más atractivo el estudio de esta materia, adaptándolo a las nuevas herramientas de aprendizaje. En esta metodología es primordial la participación activa de los estudiantes en las actividades del curso, con el fin de que puedan aprovechar plenamente las herramientas disponibles en línea para interactuar con el profesor y con los demás estudiantes, o incluso trabajar juntos.Ce travail analyse la participation de l’usage de blogues dans la discipline obligatoire de “Grammaie grecque”, du cursos en Philologie Classique de l’Université de Barcelone, avec l’objectif d’augmenter les compétences des étudiants en gestion et en organisation de son apprentissage et rendre l’étude de cette matière plus attractive, en l’adaptant aux nouveaux outils d’apprentissage. Il est fondamental que dans cette méthodologie les élèves participent aux activités de la discipline, pour pouvoir profiter pleinement des ferramentas disponibles en ligne pour interagir avec le professeur et avec les autres étudiants et, inclusivement, pour travailler en groupe.Este trabalho analisa a introdução do uso de blogues na disciplina obrigatória “Gramática Grega”, da gradução em Filologia Clássica da Universidade de Barcelona com o objetivo de aumentar as competências dos estudantes na gestão e na organização da sua aprendizagem e tornar mais atrativo o estudo desta matéria, adaptando-o às novas ferramentas de aprendizagem. Nesta metodologia é fundamental a participação dos estudantes nas atividades da disciplina, para poderem aproveitar em pleno, as ferramentas disponíveis em linha para interagir com o professor e com os outros estudantes e, inclusivamente, para trabalharem em conjunto.Universidade de Aveiro2013-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 15 (2013); 313-327Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 15 (2013); 313-3272183-43340874-5498reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791/6383Vlachopoulos, DimitriosGómez Cardó, Pilarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-02-15T19:25:11Zoai:proa.ua.pt:article/9791Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:03:10.535534Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar Web 2.0 em clássicas: o uso de blogues para monitorizar o conhecimento da gramática do grego antigo pelos alunos |
title |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar |
spellingShingle |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar Vlachopoulos, Dimitrios |
title_short |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar |
title_full |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar |
title_fullStr |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar |
title_full_unstemmed |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar |
title_sort |
Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar |
author |
Vlachopoulos, Dimitrios |
author_facet |
Vlachopoulos, Dimitrios Gómez Cardó, Pilar |
author_role |
author |
author2 |
Gómez Cardó, Pilar |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vlachopoulos, Dimitrios Gómez Cardó, Pilar |
description |
This paper aims to introduce the use of blogs in the obligatory course “Greek Grammarʺ, of the Bachelor Degree in Classics at the University of Barcelona in order to increase the students’ competences in managing and organizing their learning and to make their studies more attractive and adapted to the new learning tools and trends. The methodology followed considers primarily the active participation of students in the course activities and enables students to take advantage of the available online tools to interact with each other, or even work together and with their instructor. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791 https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791 |
url |
https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791 https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791/6383 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327 Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 15 (2013); 313-327 Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327 Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 15 (2013); 313-327 2183-4334 0874-5498 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130495729008640 |