Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vlachopoulos, Dimitrios
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Gómez Cardó, Pilar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791
Resumo: This paper aims to introduce the use of blogs in the obligatory course “Greek Grammarʺ, of the Bachelor Degree in Classics at the University of Barcelona in order to increase the students’ competences in managing and organizing their learning and to make their studies more attractive and adapted to the new learning tools and trends. The methodology followed considers primarily the active participation of students in the course activities and enables students to take advantage of the available online tools to interact with each other, or even work together and with their instructor.
id RCAP_b93337bf12e52bfe1dcc1a328f2c13a8
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/9791
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammarWeb 2.0 em clássicas: o uso de blogues para monitorizar o conhecimento da gramática do grego antigo pelos alunosThis paper aims to introduce the use of blogs in the obligatory course “Greek Grammarʺ, of the Bachelor Degree in Classics at the University of Barcelona in order to increase the students’ competences in managing and organizing their learning and to make their studies more attractive and adapted to the new learning tools and trends. The methodology followed considers primarily the active participation of students in the course activities and enables students to take advantage of the available online tools to interact with each other, or even work together and with their instructor.El presente trabajo analiza la introducción del uso de los blogs en el curso obligatorio ʺGramática Griegaʺ, del Grado en Filología Clásica de la Universidad de Barcelona, con el fin de aumentar las competencias de los estudiantes en la gestión y organización de su aprendizaje y para hacer más atractivo el estudio de esta materia, adaptándolo a las nuevas herramientas de aprendizaje. En esta metodología es primordial la participación activa de los estudiantes en las actividades del curso, con el fin de que puedan aprovechar plenamente las herramientas disponibles en línea para interactuar con el profesor y con los demás estudiantes, o incluso trabajar juntos.Ce travail analyse la participation de l’usage de blogues dans la discipline obligatoire de “Grammaie grecque”, du cursos en Philologie Classique de l’Université de Barcelone, avec l’objectif d’augmenter les compétences des étudiants en gestion et en organisation de son apprentissage et rendre l’étude de cette matière plus attractive, en l’adaptant aux nouveaux outils d’apprentissage. Il est fondamental que dans cette méthodologie les élèves participent aux activités de la discipline, pour pouvoir profiter pleinement des ferramentas disponibles en ligne pour interagir avec le professeur et avec les autres étudiants et, inclusivement, pour travailler en groupe.Este trabalho analisa a introdução do uso de blogues na disciplina obrigatória “Gramática Grega”, da gradução em Filologia Clássica da Universidade de Barcelona com o objetivo de aumentar as competências dos estudantes na gestão e na organização da sua aprendizagem e tornar mais atrativo o estudo desta matéria, adaptando-o às novas ferramentas de aprendizagem. Nesta metodologia é fundamental a participação dos estudantes nas atividades da disciplina, para poderem aproveitar em pleno, as ferramentas disponíveis em linha para interagir com o professor e com os outros estudantes e, inclusivamente, para trabalharem em conjunto.Universidade de Aveiro2013-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 15 (2013); 313-327Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 15 (2013); 313-3272183-43340874-5498reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791/6383Vlachopoulos, DimitriosGómez Cardó, Pilarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-02-15T19:25:11Zoai:proa.ua.pt:article/9791Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:03:10.535534Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
Web 2.0 em clássicas: o uso de blogues para monitorizar o conhecimento da gramática do grego antigo pelos alunos
title Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
spellingShingle Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
Vlachopoulos, Dimitrios
title_short Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
title_full Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
title_fullStr Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
title_full_unstemmed Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
title_sort Web 2.0 in classics: the use of blogs for monitoring students’ knowledge of ancient Greek grammar
author Vlachopoulos, Dimitrios
author_facet Vlachopoulos, Dimitrios
Gómez Cardó, Pilar
author_role author
author2 Gómez Cardó, Pilar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vlachopoulos, Dimitrios
Gómez Cardó, Pilar
description This paper aims to introduce the use of blogs in the obligatory course “Greek Grammarʺ, of the Bachelor Degree in Classics at the University of Barcelona in order to increase the students’ competences in managing and organizing their learning and to make their studies more attractive and adapted to the new learning tools and trends. The methodology followed considers primarily the active participation of students in the course activities and enables students to take advantage of the available online tools to interact with each other, or even work together and with their instructor.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791
https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791
url https://doi.org/10.34624/agora.v0i15.9791
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791
https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/9791/6383
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 15 (2013); 313-327
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 15 (2013); 313-327
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 15 (2013); 313-327
2183-4334
0874-5498
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130495729008640