Groups of friends as a strategic vector for museums
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v4i1.179 |
Resumo: | The goal of this paper is to analyse how “museums friends groups” can be a strategic vector for museums in order to attract the public attention.?The museum spaces have been in continuous progress and nowadays they face new challenges. In many cases, the museums are acknowledging cultural memberships associations as a source for their revitalization. The present work focuses on museum friends groups (GAM) as an essential key for museums, given that they may find answers for the needs of the public’s and of stakeholders’ expectations. Nowadays, friends groups face new challenges: besides their traditional tasks in touting new art pieces and sponsors, they have a role in attracting the public’s attention, a public that each day is becoming more diverse. These groups may thus have a crucial role in society; due to their contribution, the access to culture can be more widespread. |
id |
RCAP_b981400b5e670ea174b3df91764a08cb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/179 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Groups of friends as a strategic vector for museumsOs grupos de amigos enquanto vetor estratégico para os museusMuseumsGroups FriendsstrategiccommunicationmuseumsGrupos dos Amigos dos MuseusestratégiacomunicaçãomuseusThe goal of this paper is to analyse how “museums friends groups” can be a strategic vector for museums in order to attract the public attention.?The museum spaces have been in continuous progress and nowadays they face new challenges. In many cases, the museums are acknowledging cultural memberships associations as a source for their revitalization. The present work focuses on museum friends groups (GAM) as an essential key for museums, given that they may find answers for the needs of the public’s and of stakeholders’ expectations. Nowadays, friends groups face new challenges: besides their traditional tasks in touting new art pieces and sponsors, they have a role in attracting the public’s attention, a public that each day is becoming more diverse. These groups may thus have a crucial role in society; due to their contribution, the access to culture can be more widespread.O presente artigo tem como objetivo analisar em que medida os grupos dos amigos dos museus podem ser um vetor estratégico para os museus.?O espaço museológico encontra-se em profunda transformação e tem hoje novos desafios. Em muitos casos, os museus descobrem nas associações de afiliação cultural a possibilidade de revitalização. Dirigimos a atenção para os grupos dos amigos dos museus (GAM), pois torna-se essencial potenciar uma estrutura que deve ser considerada um vetor estratégico para o museu – um pivô indispensável para os museus conseguirem dar resposta às expectativas e necessidades do público e dos stakeholders. Os grupos de amigos têm hoje novos desafios: às tarefas tradicionais de angariação de novas peças para os acervos, do restauro de obras ou da angariação de fundos e mecenas, junta-se a difícil tarefa de atrair público, que é cada vez mais diversificado. A afiliação cultural pode assim ter um papel fundamental na democratização do acesso à cultura por vários grupos do tecido social.Sopcom2015-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v4i1.179https://doi.org/10.58050/comunicando.v4i1.179Revista Comunicando; Vol. 4 No. 1 (2015): Society in Focus: Policy Issues and Societal Challenges; 206 - 225Revista Comunicando; Vol. 4 Núm. 1 (2015): La Sociedad en el Punto de Mira: Cuestiones Políticas y Retos Sociales; 206 - 225Revista Comunicando; Vol. 4 N.º 1 (2015): A Sociedade em Foco: Questões Políticas e Desafios Societais; 206 - 2252182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/179https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/179/117Ribeiro, Sofiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:29:03Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/179Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:32.837440Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Groups of friends as a strategic vector for museums Os grupos de amigos enquanto vetor estratégico para os museus |
title |
Groups of friends as a strategic vector for museums |
spellingShingle |
Groups of friends as a strategic vector for museums Ribeiro, Sofia Museums Groups Friends strategic communication museums Grupos dos Amigos dos Museus estratégia comunicação museus |
title_short |
Groups of friends as a strategic vector for museums |
title_full |
Groups of friends as a strategic vector for museums |
title_fullStr |
Groups of friends as a strategic vector for museums |
title_full_unstemmed |
Groups of friends as a strategic vector for museums |
title_sort |
Groups of friends as a strategic vector for museums |
author |
Ribeiro, Sofia |
author_facet |
Ribeiro, Sofia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, Sofia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Museums Groups Friends strategic communication museums Grupos dos Amigos dos Museus estratégia comunicação museus |
topic |
Museums Groups Friends strategic communication museums Grupos dos Amigos dos Museus estratégia comunicação museus |
description |
The goal of this paper is to analyse how “museums friends groups” can be a strategic vector for museums in order to attract the public attention.?The museum spaces have been in continuous progress and nowadays they face new challenges. In many cases, the museums are acknowledging cultural memberships associations as a source for their revitalization. The present work focuses on museum friends groups (GAM) as an essential key for museums, given that they may find answers for the needs of the public’s and of stakeholders’ expectations. Nowadays, friends groups face new challenges: besides their traditional tasks in touting new art pieces and sponsors, they have a role in attracting the public’s attention, a public that each day is becoming more diverse. These groups may thus have a crucial role in society; due to their contribution, the access to culture can be more widespread. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v4i1.179 https://doi.org/10.58050/comunicando.v4i1.179 |
url |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v4i1.179 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/179 https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/179/117 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Comunicando; Vol. 4 No. 1 (2015): Society in Focus: Policy Issues and Societal Challenges; 206 - 225 Revista Comunicando; Vol. 4 Núm. 1 (2015): La Sociedad en el Punto de Mira: Cuestiones Políticas y Retos Sociales; 206 - 225 Revista Comunicando; Vol. 4 N.º 1 (2015): A Sociedade em Foco: Questões Políticas e Desafios Societais; 206 - 225 2182-4037 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138188694913024 |