Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tiago Mendes Vieira
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/142894
Resumo: More and more, online training is a resource widely used in professional environments. It's effective in training employees at various levels, from scientific to attitudinal. The concepts of Game-based learning and Gamification introduce a new education paradigm in these existing training plans. The increase in motivation and commitment to tasks is the main motivator for the adoption of techniques such as gamification. These new methods have the aim of making learning more attractive, captivating and effective. In this case study of a restaurant company, an investigation is carried out that involves the implementation and analysis of the impact of gamification. This is done through the introduction of a gamification plugin and new training content on an online platform and the subsequent collection of qualitative and quantitative data. The objective of this implementation is to test the impact of the approach on an outdated training plan with content that is difficult to motivate and interest.
id RCAP_ba1faeda4e782bb2c95d5bf2f67b3801
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/142894
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de RestauraçãoOutras ciências da engenharia e tecnologiasOther engineering and technologiesMore and more, online training is a resource widely used in professional environments. It's effective in training employees at various levels, from scientific to attitudinal. The concepts of Game-based learning and Gamification introduce a new education paradigm in these existing training plans. The increase in motivation and commitment to tasks is the main motivator for the adoption of techniques such as gamification. These new methods have the aim of making learning more attractive, captivating and effective. In this case study of a restaurant company, an investigation is carried out that involves the implementation and analysis of the impact of gamification. This is done through the introduction of a gamification plugin and new training content on an online platform and the subsequent collection of qualitative and quantitative data. The objective of this implementation is to test the impact of the approach on an outdated training plan with content that is difficult to motivate and interest.2022-07-222022-07-22T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/142894TID:203172620porTiago Mendes Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:22:16Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/142894Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:39:18.366024Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
title Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
spellingShingle Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
Tiago Mendes Vieira
Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
title_short Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
title_full Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
title_fullStr Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
title_full_unstemmed Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
title_sort Aprendizagem Online em Ambiente Empresarial - Estudo de Caso de Gamificação de Atividades em Moodle para Funcionários de Restauração
author Tiago Mendes Vieira
author_facet Tiago Mendes Vieira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tiago Mendes Vieira
dc.subject.por.fl_str_mv Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
topic Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
description More and more, online training is a resource widely used in professional environments. It's effective in training employees at various levels, from scientific to attitudinal. The concepts of Game-based learning and Gamification introduce a new education paradigm in these existing training plans. The increase in motivation and commitment to tasks is the main motivator for the adoption of techniques such as gamification. These new methods have the aim of making learning more attractive, captivating and effective. In this case study of a restaurant company, an investigation is carried out that involves the implementation and analysis of the impact of gamification. This is done through the introduction of a gamification plugin and new training content on an online platform and the subsequent collection of qualitative and quantitative data. The objective of this implementation is to test the impact of the approach on an outdated training plan with content that is difficult to motivate and interest.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-22
2022-07-22T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/142894
TID:203172620
url https://hdl.handle.net/10216/142894
identifier_str_mv TID:203172620
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135707401289729